Mukaan rakentamaan?

Aloittaja Kimmo, joulukuu 18, 2002, 17:30:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kimmo

Millä tapaa on mahdollista (jos on mahdollista) osallistua koneen rakennukseen? Itseäni kiinnostaisi paljon päästä tekemään jotain projektia.

Onko rakennusprojektit miten rahaa vievää touhua? Paljonko keskiarvoisesti tulee maksamaan kone rakennussarjasta/piirustuksista?

Entä millaiset lupakirjat olisi suositeltavia? Itselläni (toivon mukaan) tulee kesällä olemaan ultra-b pahvi.

Elikkä, kaikenlaista lisätietoa aiheesta kaipailee Kimmo!                    

Ansis

Moi!


En tiedä missäpäin asustelet mutta ilmailumuseossa Vantaalla on tiistaisin ja mahdollisesti tulevaisuudessa lauantaisin mahdolista osallistua museokoneiden kunnostukseen. Koneista ei tule lentäviä mutta näkemämi mukaan tehdään laadusta tinkimättä. Tällä tavalla saattaa olla homma kokonaisedullista.

Nimim. Omalla koneella tuntihinta lähestyy 200 euroo tunnilta.(ylhäältäpäin)                    
My mind is willing, but purse is weak.

Kimmo

Se tosiaankin jäin mainistsematta että Helsingissä asustan. Toi museokoneiden kunnostus kuulostaa mielenkiintoiselta. Osaatko sanoa mitä koneita on kunnostuksen alla ja mitä hommia pääsee tekemään?

Tietenkin olisi mukavampi nähdä omien käsien tuotos ilmassa, tai tulevaisuudessa jopa lennellä silläl, mutta tämä voisi olla hyvä alku!                    

Matti Rissanen

Minulla on tässä meneillään oma koneenrakennusprojekti. Homma on siinä pisteessä että selvitellään vasta mahdollisuuksia tilojen, rahoituksen, käsityötaidon ja itse lentokoneen käytön kannalta.
Asun Joensuussa ja opiskelen. Saa nähdä miten tästä eteenpäin.

Olen kuitenkin ajatellut sellaista konetta, joka olisi:

1. kohtuullisen helppo ja nopea rakentaa
2. kevyt (pieni tehovaatimus=halpa)
3. ketterä (mahdollisuus kevyeen taitolentoon)
4. suht. nopea ottaen huomioon vaatimattoman voimanlähteen
5. mahdollisuus lentää avo-ohjaamolla

Erityisesti olen kiinnostunut ameriikkalaisesta Hummel Birdistä. Kone on pieni (oikeasti) ja metallirakenteinen yksipaikkainen alataso. Voimanlähteenä toimii 1/2 VW-moottori. Matkanopeus n.110mph. Ketterä ja kevyt. Pienenä koneena lienee nopeahko rakentaa(?), ei nuo kuvatkaan niin monimutkaisilta näyttäneet. Kone on vain rakennettava alusta alkaen itse, tosin piirrustusten valmistajalla on jotain koneen osien tuotantoa, ovat näköjään hinnoissakin...

Pistäppä mailia, jos vaikka taisteltaisiin tulevaisuudessa saman projektin tiimoilla.

T: Matti Rissanen                    

Ansis

Moi!

Ilmailumuseolle kannattanee mennä kyselemään tiistaisin ennen 1800. Silloin lienee tietävämpiä paikalla.

Lennokasta uuttavuotta!                    
My mind is willing, but purse is weak.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod