UPL-paperien uusiminen?

Aloittaja Juhannus, elokuu 08, 2007, 12:07:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhannus

Voisiko joku valaista, mitä papereita tarvitaan UPL-paperin uusimiseen.Kyse olisi seuraavasta:
Viimeisin lento 2.4.2004
Lupakirja voimassa 12.09.2006 asti
Medikaali voimassa 20.6.2005
Epäselväksi on jäänyt, onko tässä uusimisessa kyse vanhentuneen lupakirjan uusimisesta, vai uudelleen kirjoittamisesta?
Mitä liitteitä tarvitaan?Riittääkö lennonopettajan kuittaus suoritetusta kahdesta koululennosta?.Vai pitääkö olla lennättäjänä hyväksytty tarkistuslentäjä?.Siis, mitä vähimmäisenä vaaditaan Harrasteilmailijan lupakirja-/tai kelpuutushakemuksen lisäksi?Olen kyllä lukenut
ilmailuhallinnon sivut, mutta jäi hieman epäselväksi.
Kiitos tiedoista.

Armin Züger

#1
hei!

ymmärsinkö oikein että medikaali oli voimassa 20.6.2005 asti?

yleiset määräykset (jotka löysit):
PEL M2-70 ultakevytlentäjän lupakirja
PEL M1-4, yleisiä määräyksiä
PEL M1-5, vanhentuneen kansallisen lupakirjan tai kelpuutuksen uudistaminen

-PEL M2-70: Lupakirja oli voimassa 12.09.2006 asti, ja se on vanhentunut (ja silloin medikaali oli vielä voimassa).
-PEL M2-70, 7 Vanhentuneen lupakirjan uusiminen->PEL M1-5
-PEL M1-5, 1.b (muita kansallisia lupakirjoja) ja 2.b (enintään 24kk vanhentuneena ollut) --> sama menetelmä kuin uudelleenkirjoittaminen.
Eli takaisin PEL M2-70
-PEL M2-70, 6 (lupakirjan uudelleen kirjoittaminen)

olettaen että sinulla ei ole muita lupakirjoja:

6.a ei ole mahdollista (12kk meni ohi)
(6.b olisi kansallisen PPL:n varten)
6.c eil ole mahdollista (12kk meni ohi)
6.d on mahdollista -> tarvitset medikaalin sitten tarkkari
(6.e olisi kansallisen PPL:n varten)

Jos medikaali meni umpeen 20.6.2005 (?), silloin (PEL M2-70, 4) lupakirja ei ole enää voimassa (PEL M1-4, 7)
ja tästä olisi sitten 25kk --> PEL M5-1, 3 (yli 24kk vanhentuneena ollut...) ja tässä 3.1 c) ja 3.5.
Ja ensin medikaali tietysti.

Ehkä joku muu voisi vielä kommentoida, meneekö näin.

EDIT pikkulisäys

// Armin

Jyrki Viitasaari

Tervehdys!
Olet päästänyt lupakirjasi vanhaksi, eli vanhentuneen uusinta on kyseessä.
- Ilmailulääkärin kautta medikaali voimaan ja sitten lennonopettajan tykö, tai jos luulet taitojen riittävän, tarkastuslentäjän tykö. 
- Tee tarvittavat temput heidän kanssa ja lähetä hakemus Rakkaalle Viranomaiselle.
- Odota vastuspostia ja suorita säädetyt maksut. 
- Lennä vastaisuudessa niin paljon ja taajaan, että voit uudistaa lupakirjasi sillä kevyemmällä menetelmällä

J
Jyrki Viitasaari

Kojootti

 Tämä UPL:n ja medikaalin päivämäärien tutkiminen silloin tällöin olisi tosiaan ihan hyvä asia
itse tulee luettua ne varmaan liiankin usein ( pelko ajan kulumisesta huomaamatta ) ei ole
varmaankaan mukavaa huomata että pahvit ovat vanhentuneet. (voi tulla paniikki kohtaus  :eiii:)

JuhLa

*Nosto* :)

Ei pitäis olla kauhean ylivoimaista "olla ajoissa":

"hakija on toiminut UL-lentokoneen, purje-, moottoripurjelentokoneen, autogyron,
tai lentokoneen ohjaajana vähintään kahdella eri lennolla lupakirjan päättymistä
edeltävien 12 kuukauden aikana" 

(PEL M2-70, ks. myös PEL M1-4)

Tietysti kerhoilla on omat koodinsa vähän lentäville ja esim. "läskilupa" voi vanheta jo kolmessa kuukaudessa...

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod