MonoTrike -Ultra vai riippuliidin?

Aloittaja Matti Rissanen, kesäkuu 06, 2003, 18:12:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Matti Rissanen

Löysin aika veikeän lentolaitteen

http://www.geocities.com/flyair_monotike/

Sanokaapa mihin kategoriaan tämä kuuluu? Näemmä painaa ilman siipeä melkoisen vähän, näyttää trikelta, siipenä toimii ihan tavan riippuliidin. Onko tämä sitten A-luokan ultra? NST Minimum on minun käsittääkseni moottoroitu riippuliidin, mutta olenpa vain nähnyt joitakin startteja pyöriltä. Mites ne pykälät menivätkään tässä? En ole perehtynyt pahemmin tuohon riippullidin- ja A-ultrapuoleen, mutta olisipa varsin edullista lentämistä, tällä vehkeellä.

Matti Rissanen

Markku Hiedanpää

Kyllä se on tällä hetkellä A-luokan ultra, näkyy olevan sitä myös USA:ssakin (FAR-part 103).  

PVartia

USAssa käydään parhaillaan aktiivista keskustelua siitä, mitä laitteita ne ovat  ja mihin kattojärjestöön moottoroidut liitimet kuuluvat.
Eri maissa moottoroituihin liitimiin suhtaudutaan hyvin eri tavoin. Ruotsissa moottoroidut liitimet on kielletty. Englannissa nämä ovat liitimiä, jne...

Kyseessä on 25 kg laite, joten laitteen paino siiven kanssa alittaa selvästi OPS M2-9 rajan 70 kg. Jaloin startti on se kynnyskysymys tämänhetkisen tilanteen mukaan. Käsitykseni mukaan tämäkin rajoitus mahdollisesti on poistumassa. Suosittelen kuitenkin asian laidan etukäteen selvitystä ennen laitteen tilausta.
Moottoroitu liidin vaatii vapaalentämällä hankitun SP4-tason kelpoisuustodistuksen, jonka jälkeen voi hankkia moottorikelpoisuuden.

Pekka Vartia

freefall

Tervehdys foorumilaisille!

pitkään olen seurannut sivusta, sillä ilmailuliekki on kytenyt sisälläni jo pitkään. Mietin, että mihin sijtoittaisin rajalliset resurssit jotta valitsemani sijoitus osoittautuisi mahdollisimman kannattavaksi.

Aikaisemmin ajattelin varjoliitoa, mutta nyt olen kallistunut riippuliitoon. Moottoritason luvat riippuliidossa, ja tässä ketjussa mainittu härpäke alle, niin pääsee vihdoinkin vapaaksi kuin taivaan lintu :)

DB2

Hei,

Sain vasta eilen riittästi puhtia hankkia tunnukset päästäkseni loggautumaan sivuille. No...olen kyllä katsellut keskustelua aikaisemminkin ja nähnyt tämänkin keskusteluaiheen, mutta en ole saanut tehtyä sen enempää.

Tässä olisi kumminkin nyt meikäläisen lentolaite liittyen tähän aiheeseen (jos vaan liite aukeaa...poikani kyllä opasti).

Varastostani löytyy myös riippuliidin (ilman moottoria) ja varjoliidin, jolla lennetty muutama vuosi sitten n. 10 koulutuslentoa.

Nyt pitäisi aktivoitua, sillä viimeisestä Doodlebug lennostakin on yli 1.5 v. -> tornitentti ja tarkastuslento pitää suorittaa.

t. Seppo 57v.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod