rotaxin 912 lataus

Aloittaja juhan, maaliskuu 08, 2010, 21:23:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhan

Mitäpä pitäisi tehdä, kun latauksen merkkivalo syttyy uudestaan ja uudestaa. Olen paikantanut vikaa jännitteen säätimeen tai sen johtojen liitokseen. Pistoketta irrottamalla ja uudelleen asentamalla vika saattaa poistua hetkeksi, kunnes valo taas palaa. Johdot näyttäisi olevan ehjät ja kaikki kunnossa ja muutenkin uuden veroiset. Voiko tällainen vika olla jännitteensäätimen sisällä? onko yleinenkin vika? Mikä neuvoksi?  :vihaa: :vihaa: :vihaa:

tuomoh

Nähtävästi koneessa ei ole jännitemittaria? Mittaa jännite vaikka pistorasiasta pistotulppaan liitetyllä jännitemittarilla. Pitäisi olla n. 14 V tyhjäkäyntiä suuremmilla kierroksilla. Jos jännite ei nouse, on säädin melko varmasti viallinen. Tosin se saattaa välillä nousta ja välillä ei, kannattaa seurata vähän pitempään. On nähtävästi aika yleinen vika. Merkkivalo ei kerro sitä, latautuuko akku. Vikatilanteessa se voi sammua normaalisti, vaikkei akku lataudukkaan. Tosi harmillinen vika. Jos latausta testaa toisella säätimellä, täytyy huomata maadoittaa se runkoon. Säätimen hinta Lyconilla 84€ +moms.
Jännitemittari kojetaulussa säästää mahdollisesti monelta harmilta.
No, tämä nyt yhden eteen tulleen tapauksen perusteella.

-Tuomo

juhan

Ei ole jännitemittaria, mutta varmaa tietoa on ettei lataa kun merkkivalo palaa. Kaartomittarin punainen merkki tulee esiin jos esim paljon valoja päällä ja muuta virtaa kuluttavaa. Yleensä jos säädin on hajalla niin silloin jännite on liian korkea 17-18v(ainakin 582 rotaxissa) Ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin tilata uusi ja toivoa parasta. Jotenkin epäilen ettei vika kuitenkaan olisi säätimessä, mutta miten löytää vika joka ei ole "päällä" jatkuvasti? Korjatkaa jos olen väärässä tai on hyviä neuvoja! (merkkivalosta piuha irti (!))

tuomoh

No jaa. Itsellä kyllä merkkivalo sammui aivan normaalisti, mutta jännite oli välillä normaali 14 V ja sitten putosi äkkiä alle 12 voltin. Akku tyhjeni pikku hiljaa, vaikka merkkivalo oli sammuksissa. Säätimessä oli vika.

-Tuomo

P.Lehtinen

Säädinvika. Näitä menee aina sillointällöin ja suurin syy siihen rikkoutumiseen on se, että päävirta katkaistaan moottorin käydessä.
Uusi löytyy ihan suomestakin meiltä varastosta. Hinta 84+alv+rahdit.

juhan

Niinhän se oli! säädin vaihdettiin ja taas pelaa.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod