taitolentokelpoinen

Aloittaja palmi, joulukuu 23, 2009, 20:30:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

palmi


lueskelin tossa vanhoja juttuja taitolentokoneista ja niiden hankinta hinnoista  ja pisti miettimään kun maailmalla myydään esim midget mustang ja cassutt 3m taitolentokelpoisia raasereita joilla näyttäs olevan lähemmäs +-9g
ja 300 astetta sec ja huippuja 200-230mailia ellei jopa enemmänkin 100heppasella mopo cessnan koneella  ja lentokuntoisten hinnat alkavat noin 15 tuhannesta dollarista ylöspäin ja pikku projekteja 5000 tonnista ei näytä ainakaan minun silmään enää pahan hintaisilta. löysin muutaman hepun jotka lentään taitolentonäytöksiä mustangeilla
luulisi olevan aika edullisiakin ylläpitää onko jotain erityistä syytä miksi tuollainen ei kävisi taitolentoharrastus koneeksi?



pimattil

Lainaus käyttäjältä: palmi - joulukuu 23, 2009, 20:30:24
luulisi olevan aika edullisiakin ylläpitää onko jotain erityistä syytä miksi tuollainen ei kävisi taitolentoharrastus koneeksi?

Se nyt on vaan niin, että kaikkea hyvää ei saa samassa paketissa. Pelkät g-voiman kestot eivät tee koneesta yksinään taitolentokonetta. Miksi kutsut niitä raasereiksi -- mikset taitolentokoneiksi? Voi niillä varmasti perustaitolentoa lentää, mutta en nyt muista 'raasereita' tähän mennessä taitolentokisoissa nähneeni. Se, että koneella on huippunopeudet jotain, ei suinkaan tarkoita että nopeus välttämättä saavutettaisiin vaakalennossa vaan se on yleensä rakenteellinen suurin sallittu nopeus. Sama nopeus voidaan ilmoittaa, vaikka moottori koneesta otettaisiin pois ja korvattaisiin se vastaavan painoisella kivellä. Myös taitolentoboksi on rajallinen alue jossa liian liukkaalla koneella pysyminen on ainakin hankalampaa ja eikä korkeutta voi muuttaa nopeudeksi loputtomiin, jos moottori ei siihen kykene.
- Pirkka -

palmi


formula one luokan koneiden todelliset nopeudet mitattuna on 200-230 mph ja sakkaus nopeus sileänä 60mph eli ei toi nyt mikään sika liukas ole vaikuttaisiko keveys suoritus arvoihin ja mustangiin voi laittaa 160 heppasen koneenkin
kokonais paino 1000lbs ja tyhjäpaino 680lbs eli aika hyvä tehopainosuhde.

4trade

Tomppa,tule hakemaan se Cassutt talliisi,hinnasta kyllä sovitaan!
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

palmi

no hitto mä luulin et sä oot myyny sen jo

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod