Hinauskytkimen kiinnityksen vaatimukset

Aloittaja Mikko Nikunen, joulukuu 09, 2009, 17:38:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko Nikunen

Etsitään vaatimuksia/määräyksiä hinauskytkimen kiinnityksen suunnittelemiseksi ja todentamiseksi experimental koneeseen.

Edit: Eli siis hinurin puolelle.

jkettu

Air M2-19:sta, mutta tämän varmaan tiesitkin:

2.6 Hinauskytkin
2.6.1 Hinauskytkimen on oltava tyypiltään hyväk-
sytty.
2.6.2 Hinauskytkin on asennettava hinauslentoko-
neeseen niin, että se kestää 2 kertaa painavimman
hyväksytyn hinattavan purjelentokoneen painon,
kun vetovoima vaikuttaa taaksepäin sellaisessa len-
tokoneen pituusakselin suuntaisessa kartiossa, jon-
ka keskuskulman puolikas on 20°.
2.6.3 Hinauskytkimen takana olevan ns. vapaan sek-
torin on oltava sellainen, että hinausköysi mahtuu
esteettä kääntymään kohdassa 2.6.2. määritellyissä
rajoissa.
2.6.4 Ohjaamossa olevan laukaisukytkimen on olta-
va helposti käytettävissä ja laukaisuvoima saa olla
korkeintaan 200 N (n. 20 kp), kun hinauskytkimessä
vaikuttaa kohdassa 2.6.2. määritelty rajakuorma.
Laukaisukytkimen koon ja muodon on oltava tarkoi-
tuksenmukainen.
2.6.5 Kytkinasennus on merkittävä lentokoneen tek-
nilliseen päiväkirjaan  ja asennuksen aiheuttama
muutos on merkittävä punnitustodistukseen.

Mikko Nikunen

Kiitos Kettu, tätä oikeastaan olin vaille.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod