Purjekoneen "veisto"?

Aloittaja keelson, marraskuu 17, 2009, 18:59:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

keelson

Duoda duoda...

Olen ammatiltani veneveistäjä ja paljon tehnyt komposiittiveneitä sekä useimmat komposiittirakennusmenetelmät ovat minulle tuttuja. Olen ollut aina kiinnostunut lentämisestä ja nyt olen toteuttamassa monivuotista haavettani suorittaa purjelentolupakirjan.

Koska olen mieletäni sellainen ikuinen nikkari ja "kaikki täytyy tehdä itse", niin pohdin tässä sitä että olisikohan mahdolista rakentaa itse purjelentokone kuvista? Varmasti olisi, en sitä epäile koska kaikki on mahdollista, mutta aihetta enempää tuntematta en viitsisi tässä vaiheessa vielä lähteä kovin yksityiskohtaisesti asioista kyselemeään, joten onko mahdollista että voisitte laittaa ko. aihetta koskevaa nettitietoutta jos sellaista saatavilla on? Hieman koetin googlata, mutta varsin laihoilla tuloksilla.

Myös purjekoneen rakentajakohtaloita tiedustelen tässä samalla...

Kaikesta infosta hyvin kiitollinen  :lol:

PS1. Onko netissä jotakin kuvaa malleista joita on itse tehty tai voidaan tehdä itse?
PS2. Onko tämä palsta ihan oikea, koska purjekone ei kai loppupelissä niin kauhean Experimental ole?
Simeon Kari

ttorri

No jos olet veneenveistäjä ammatiltasi, niin purjekoneen rakentamisen luulisi sujuvan kohtuullisen kivuttomasti. Siis ainakin puusta. Muovisista lentokoneista ei varmaankaan saa piirrustuksia ja kuitukoneen laminointi ei ole enää sukua veneentekemiselle. Kuitukoneet laminoidaan muottiin ja siinä voi tulla ensimmäinen kompastuskivi vastaan.

Suomessa on rakennettu eri PIK koneiden lisäksi ainakin Ka-6 (lisenssillä tai kerhotyönä) useitakin.

ttorri

Niin vielä, minä en asiasta mitään tiedä. Olen vasta aloittamassa omaa projektia. MUTTA jos rakennat purjekoneen itse, niin se todellakin on Experimental ts. ei tyyppihyväksytty kaupasta ostettu jne..


keelson

Lainaus käyttäjältä: ttorri - marraskuu 17, 2009, 19:44:56