sessna 175

Aloittaja palmi, helmikuu 03, 2010, 19:28:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

palmi


taas olis tyhmiä kysymyksiä!!

jos oikein olen ymmärtänyt niin riittävän vanhan koneen saa rekisteröityä experimentaliksi jos sen valmistus on lopetettu yli 25 v sitten tai se on suunniteltu yli 40v sitten tai jotain sinnepäin niin saiskos tommosen 175 sessnankin jota on valmistettu vuosina 1958-62 kans experimentaliksi. olenko oikealla hajulla vai ihan kujalla???

Markku Hiedanpää


Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: palmi - helmikuu 03, 2010, 19:28:25

taas olis tyhmiä kysymyksiä!!

jos oikein olen ymmärtänyt niin riittävän vanhan koneen saa rekisteröityä experimentaliksi jos sen valmistus on lopetettu yli 25 v sitten tai se on suunniteltu yli 40v sitten tai jotain sinnepäin niin saiskos tommosen 175 sessnankin jota on valmistettu vuosina 1958-62 kans experimentaliksi. olenko oikealla hajulla vai ihan kujalla???
Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - helmikuu 03, 2010, 21:59:35
C175 on EASA hyväksytty lentokone, kts: http://www.easa.europa.eu/ws_prod/c/doc/ptf/non_eu_aircraft.pdf

C175C vm-62 OH-CWH löytyy myös liite II:sta, joten sitä ei koske PartM, onko näin?
-Reijo Österberg-

palmi


aika harmillista kerkesin jo vähän innostua ei taida saada mistään valmista nelipaikkaista experimental koneeksi rekisteröitävää
huom järki hintaan 2 paikkaisia löytyy pilvin pimein mut ei nelipaikkaisia.

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: Reijo Österberg - helmikuu 04, 2010, 11:42:40
Lainaus käyttäjältä: palmi - helmikuu 03, 2010, 19:28:25
taas olis tyhmiä kysymyksiä!!
jos oikein olen ymmärtänyt niin riittävän vanhan koneen saa rekisteröityä experimentaliksi jos sen valmistus on lopetettu yli 25 v sitten tai se on suunniteltu yli 40v sitten tai jotain sinnepäin niin saiskos tommosen 175 sessnankin jota on valmistettu vuosina 1958-62 kans experimentaliksi. olenko oikealla hajulla vai ihan kujalla???
Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - helmikuu 03, 2010, 21:59:35
C175 on EASA hyväksytty lentokone, kts: http://www.easa.europa.eu/ws_prod/c/doc/ptf/non_eu_aircraft.pdf
C175C vm-62 OH-CWH löytyy myös liite II:sta, joten sitä ei koske PartM, onko näin?
Sille on aikoinaan annettu uudelleenrakennuslupa ja sillä on kansallinen lupa ilmailuun, joten se noudattaa huoltotoiminnassa kansallisia vaatimuksia.

ppohja

Lainaus käyttäjältä: palmi - helmikuu 04, 2010, 14:01:06

aika harmillista kerkesin jo vähän innostua ei taida saada mistään valmista nelipaikkaista experimental koneeksi rekisteröitävää
huom järki hintaan 2 paikkaisia löytyy pilvin pimein mut ei nelipaikkaisia.

MCR:ltä löytyy nelipaikkainen, naapurissa olisi aihio myynnissäkin:
http://www.dynaero.se/till-salu/default.asp?m=16

(Tuo näkyy tosin olevan 2-paikkainen, mutta eikös eksperimentalhenkeen kuulu modaaminen ?)
t.Pietu

Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: ppohja - helmikuu 04, 2010, 15:45:26
(Tuo näkyy tosin olevan 2-paikkainen, mutta eikös eksperimentalhenkeen kuulu modaaminen ?)
t.Pietu

Hmm, 152:sta kolmipaikkainen. Kelpaisi jo mullekkin. Saisi likan
takapaksiin  :lol:

Esa Virtanen

Lainaus käyttäjältä: Jari Kaija - helmikuu 05, 2010, 11:16:08
Hmm, 152:sta kolmipaikkainen. Kelpaisi jo mullekkin. Saisi likan
takapaksiin  :lol:

Minulla on hämärä mielikuva, että jossain 'mopon' lentokäsikirjassa olis maininta 'lastenistuimesta'.

palmi



mopo sessnaan saa lasten istuimen lisävarusteena ja painoa sille saa laittaa 52kg typykän maksimissaan ei tarvi olla edes 152 sen saa 140 ja 150 mopoon

Markku Hiedanpää

Istuimen saa kyllä lisävarusteena, mutta riittääkö koneen kuormattavuus?

palmi


tossa mietin jos lentokone ei ole easan tyyppihyväsyttyjen koneiden listalla voinko silloin itse huoltaa ja korjata koneeni vai pitääkö se saada rekisteröityä experimentaaliksi että voin niin tehdä esimerkkinä vaikka cessna 170 tai 140 kumpaakaan ei löydy listalta yritin pykäläviidakosta saada tolkkua mutta en löytänyt vastausta aiheeseen.

voisko joku asiasta tietävä hieman selventää :stupidme:

Mikko Nikunen

Liite II koneen voit huoltaa AIR M5-3 mukaisesti.  http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/imt-air-m/aim5_03.pdf

1. Easa liite II koneet on lueteltu tässä. http://www.easa.europa.eu/ws_prod/c/doc/ptf/Annex_II-25-Feb-2008.pdf

2. Suomessa rekisteröidyt liite II koneet. http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Harrasteilmailu/Liite_II_3-11-2009.pdf

Eli jos saat hankittua koneen listalta 1 tai 2, homma ok. Toinen vaihtoehto on että ostat romun ja yrität saada sille rakennusluvan.

palmi

kiitos vastauksesta tolla päästään jo pitkälle mutta hieman jäi epäselväksi voiko moottorin peruskorjata itse jos anoo luvan ilmailuhallinnolta jos on näyttää totee että omaa riittävät taidot ja työkalut peruskorjauksen suorittamiseen koska olisi harmillista jos joutuisi sen jossain muualla teettämään?

Markku Hiedanpää

Jos ilma-alukselle on rakennuslupa jonka laajuudessa on moottorin peruskorjaus ja sille on edellytykset (tieto, taito, ohjeet ja välineet).

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod