Siirtolentoluento DA40 USA->Suomi, SIL-luokka 24.9.2009 klo 18

Aloittaja Karoliina, syyskuu 11, 2009, 14:54:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karoliina

Malmin ilmailukerho järjestää avauksena syksyn luentosarjalle luennon
Diamond DA40 N756DS siirtolennosta USA:sta Suomeen. Karoliina ja Kate
lensivät koneen ensiksi 2 kertaa USA:n halki ja sen jälkeen Pohjois-Kanadan,
Grönlannin, Islannin, Färsaarten, Norjan ja Tanskan kautta Suomeen. Luvassa on kokemuksia, kuvia ja
videomateriaalia lennolta.

Luennoijat: Karoliina Salminen ja Kate Alhola
Aika: 24.9.2009, klo 18-21
Paikka: SIL-luokka (Ilmailuliiton rakennuksessa, SIL-shopin vieressä), Helsinki-Malmin lentoasema.
Kaikki muutkin kuin MIK:in jäsenet ovat paikalle tervetulleita!
Esitys alkaa n. klo 18.00.



Karoliina

#1
Moi,

Kyllä me aiotaan pistää matkasta videoita nettiin. Materiaalin prosessointi vaan kestää aikansa
kun sitä on satoja gigatavuja. Tuskin ennen esitystä tulee uutta videomateriaalia nettiin.
Yksi video jonka olen aikaisemmin julkaissut on katsottavissa tosin.
Siinä starttaan Kulusukista (sillä legillä minä olin vuorossa pilottina, Kate ajoi kaksi seuraavaa legiä) ja määränpää Reykjavik.
Lasku ei ole mukana kun akku loppui kesken kamerasta.

Greenland to Iceland

Suosittelen menemään Youtubeen katsomaan videon koska tässä embeddattuna videon resoluutio on matala
ja Youtubessa se on HD 720p:tä.

Maisemat oli tuolla Kulusukissa aika mahtavia kuten videosta ilmenee. Tosin ne oli luonnossa vielä hienommat
kuin Youtubessa luonnollisesti. Videolla on taustamusiikki kun äänitys meni vähän pieleen tuolla legillä.
Ilmoitukset olisi ollut radiossa mielenkiintoisia kun piti sanoa paikka, aika, seuraava paikka, aika, ja seuraavan
seuraava paikka. Ja se piti tehdä vielä relayna jonkun matkustajakoneen kautta.
Ja siinä sain puhua GPS-koordinaatteja radioon. Olisi ollut aika haasteellista, jos niitä ei olisi
voinut suoraan lukea G1000:sta.

Helsingin etäisyydestä: Helsingissä on hyvät majoitusmahdollisuudet ja hotellihaarukkaa riittää edullisesta kalliiseen.
Lisäksi Helsinkiin on erinomaiset kulkuyhteydet useimmilta puolilta Suomea.

Lisäksi paikalle kannattaa tulla ihan senkin vuoksi jos on kiinnostunut tuon reitin lentämisestä - me nimittäin kun
lennettiin se itse eikä oltu vaan kyydissä. Meillä oli Ed Carlson mukana istumassa oikealla penkillä koska ensimmäisellä
ylityksellä pitää olla kokeneempi pilotti kyydissä, mutta hän toimi lennolla
ferrylennonopettajana eikä lentäjänä. Itse lentämiseen ei me häntä tarvittu kun me osataan lentää Diamondia VMC:ssä ja IMC:ssä,
mutta sääoppiin yms. hänen mukanaolo oli tarpeen. Sää on tuolla reitillä tärkeintä ja lentämällä varman päälle
tarpeeksi hyvässä säässä tuo reitti on varsin turvallinen. Meiltä löytyy myös majoitusvinkit jos hakee kustannustehokasta yöpymispaikkaa
matkan varrelta.

t: Karoliina

EDIT Toma: Nyt ilmailu.org tukee HD laatua myös suoraan postissa...

Karoliina

Muistutus: Tilaisuus on huomenna klo 18. Tervetuloa SIL-luokkaan Malmille!

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod