FAA lennonopettajia Suomessa?

Aloittaja JeanC, kesäkuu 02, 2009, 17:28:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JeanC

Tietääköhän kukaan ketään lennonopettajaa Suomesta jolla olisi myös FAA luvat? Haluaisin muuntaa lupakirjani JAA:ksi ja kuulemma IR pitäisi olla sitä ennen FAA luvanvarainen, eli pitäisi saada proficiency check tehtyä.

-Jani-

Flying_Finn

En pysynyt kärryillä sun ajatuksenjuoksussa mutta itse FAA lupakirjasta konvertoineena JAA lupakirjaan voin vähän asiaa aukaista.

FAA PPL konversio JAA PPL:ään onnistuu sillä tavalla että käyt laitoksen teorioissa tenttimässä, muistaakseni 3 aihetta. Lentotiimaa täytyy olla vähintään 100h ja sen jälkeen suoritat tarkastuslennon.

Ymmärtääkseni FAA IR konversio JAA IR ei onnistu näin "helposti". Joudut ilmeisesti istumaan teoriat, ja tenttimään kaikki aiheet läpi. Joudut myös istumaan 25-50h koululentoja opettajan kanssa ennenkuin voit suorittaa tarkastuslennon. Eli käytännössä joudut aloittamaan alusta, tässä ei tule hyvityksiä.

Korjatkoon jos jollakin on parempaa tietoa. IH:lta voi tietenkin kysellä, vastaavat varmasti paikkansapitävällä tiedolla.
**********************************
Lentoreissujen YouTube Kanava

JeanC

Kiitos vastauksista ja pahoittelut jos esitin asian epäselvästi. Kokonaisuutena tilanteeni on seuraava: Minulla on FAA:n PPL, IR ja CPL suoritetuna ja ATPL teoriat Suomessa tehtynä. Tarkoituksena on muuntaa ansiolentäjän lupakirjani JAA:ksi. Koulu lupasi tehdä esityksen ilmailuhallinnolle siitä mitä ja montako lentotuntia minun pitäisi vielä täällä Suomessa lentää lupakirjan muuntamiseksi, mutta ongelma on kuulemma siinä, että IR lupani ei ole luvanvarainen koska en ole lentänyt vuoteen. Ja sen saaminen voimaan vaatisi tämän proficiency checkin joka ei käytännössä ole kuin tunnin lento simulla, mutta lennonopettajalla pitäisi ilmeisesti olla FAA:n pahvit. Sitten IR on voimassa voisin aloittaa konvertoinnin täällä Suomessa.

Flying_Finn

Ahaa, ok.

Oletko harkinnut validointia konvertoinnin sijaan?
**********************************
Lentoreissujen YouTube Kanava

JeanC

Enpä ole, itse asiassa kuulin asiasta vasta ensimmäistä kertaa. Kiitos vaan vinkistä! Osaisitko kertoa asiasta tarkemmin tai kertoa mistä löytyisi asiasta tietoa. Jotain kyllä löysin jo itsekkin kun tuossa hätäisesti googlasin..

Flying_Finn

Pahoittelut että kesti pitkään vastata asiaan. Ehditkö jo saamaan asiaan neuvoa?

Jos et, niin suosittelen soittaa ilmailuhallinnolle. Olivat omaa konvertointia suorittaessani ihan ystävällisiä ja avuliaita. Harkitsin validointia mutta omalla kohdallani konvertointi oli järkevämpi.

**********************************
Lentoreissujen YouTube Kanava

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod