EGT 582

Aloittaja Teuvo Honkanen, maaliskuu 09, 2009, 21:42:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teuvo Honkanen

Hei!

Aloittelin tuossa lentokauden Rellulla perjantaina.Asensin talvella
EGT-mittarin mutta kuka tietää kuinka syvällä anturipuikon pitää pakosarjassa sijaita.Mittari näyttää eri lukemia puikon syvyydestä
riippuen.Jos se on pohjassa niin liussa lukema on noin 680
astetta ja 5700rpm vaaka lennossa alle 600 astetta.Jos sen nostaa melkein ylös,niin lukema on n 400 astetta.Nyt se on puolivälissä
mutta en päässyt kokeilemaan kun oli hieman liikaa tuulta eilen.
Antureita on kaksi eli kummallakin sylinterillä oma anturi.

Tepi!

Toma

Minkälainen se anturi on, onko se tämän näköinen:

clamp_type_egt_probe.jpg


Jos niin miten säädit syvyyttä?

Tässä muuten EGT reikien paikka, Rotaxin manuaalissa tuo on hieman vaikeasti kerrottu:



Terveisin
Tom Arppe

Teuvo Honkanen

Terve!

Se on se toinen vaihtoehto,eli mutterikiinnitteinen ja portaattomasti säädettävä.Löytyy Airgraftbrucelta vai mikä se oli.Reiät ovat oikeissa paikoissa kuten kuvasikin näyttää.

Tepi!

Toma

Eli sitten se taitaa olla tämän näköinen:




Sitten suosittelisin sen pohjassa olemista, koska mitä ilmeisimmin ilma jäähdyttää sitä kun se on säädetty ylemmäs jolloin se ei anna oikeata lukemaa. Liian kuumaa se ei sinänsä voi näyttää... tai siis voi tietenkin, mutta silloin seos on liian laiha  :)
Terveisin
Tom Arppe

Teuvo Honkanen

Joo ,tuommoinen se on.Mulla tuo pää on tasaisen pyöreä eikä tuommoinen
piikkikärkinen.Pitää seurata tilannetta kun käyn viikonlopulla lentämässä.
Täytynee putsata kaasuttimet talven jäljiltä,vanha bensa kun tekee sakkautumia kanaviin ja varsinkin tyhjäkäynti piiriin.Siellä on niin hengettömät reiät että pienikin ahtauma aiheuttaa seoksen laihenemisen.

Tepe   

Teuvo Honkanen

Terve!

Nyt on kokeiltu tuon puikon syvyyttä pakosarjassa ja oikea asento on todellakin pohjassa tai oikeammin 2-4 milliä pohjasta.Muilla asennoilla mittari näyttää liian pieniä lukemia ja vaarana on seoksen säätäminen liian laihaksi.Kaasuttimet olivat säädoissään mutta kokeilin neulan nostoa 4 loveen mutta kierrokset tuntuivat vaeltavan n5000 rpm seutuvilla.Paluu alkuperäiseen auttoi.Ilmeisesti neula alkaa väristä reiässään ja seos vaihtelee.En tiennytkään miten hyvät ohjeet löytyvät ultralightnews sivuilta.Ovat tarkemmat kuin Rotaxin omat huolto-ohjeet.
Kaasuttimet putsasin FORTE polttoainejärjestelmän puhdistus aineella.
Nyt lämmöt pysyvät liussakin alle 650 asteen ja vaakalennossa alle 600.
Tämmöstä tietoa tälläkertaa.

Terveisin Tepi. 

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod