Laskuvarjo B ultraan

Aloittaja k152004, marraskuu 26, 2002, 12:25:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

k152004

Netissä on tarjolla mm. GRS ja BRS merkkisiä koneeseen kiinitetäviä laskuvarjoja. Onko näistä kokemuksia / kommentteja?
Mitä muita vaihtoehtoja on tiedossa B luokan ultraan?

Tapani                    

UISU

#1
Minulla oli Ultra-Goyotessa pelastusvarjo jonka otin pois käytöstä.
Siihen pitäisi tehdä huolto jenkeissä.

Aion kunnostaa koneeni ehkä ensi talvena enkä varmaankaan asenna siihen pelastusvarjoa enää.

Voisin myydä sen kohtuullisella hinnalla, jos asia kiinnostaa.

Minulla on ohjeet huoltoon lähettämisestä ym.  Se muunnetaan huollossa BRS-5 luokkaan.

Kirjoittele jos asia kiinnostaa.
Terveisin Urpo Leinonen
Telakkakatu 1a 44120 Äänekoski
puh. 040-5784819
Uisu

Jari Kaija

LainaaOriginally posted by k152004
Netissä on tarjolla mm. GRS ja BRS merkkisiä koneeseen kiinitetäviä laskuvarjoja. Onko näistä kokemuksia / kommentteja?
Mitä muita vaihtoehtoja on tiedossa B luokan ultraan?

Tapani

Sen kummemmin sen tarpeellisuudesta, joissain härveleissä varmaan aivan "pakollinenkin" koneen huonon suunnittelun johdosta, mutta tuossa lento-ope tuumaili vain tähän tyyliin: "Mihin näillä ihmisillä on jäänyt koulun penkiltä oppi, jotta lentokonetta lennetään, muös silloin, kun kone 'särkyy'". Kommenttia en ihmettele ollenkaan, sillä katsomani videot tuon varjon toiminnasta tuntuvat todella rajuilta. Kone pääsääntöisesti nokka edellä kenttään, eikä mitään toivoa varjoilun aikana koneen suunnan muuttamisesta. Jos koneeseen ei pysty luottamaan niin paljoa, että siihen pitää varjo asentaa, tulisi se maadoittaa ja pitää maadoitettuna.

-Jari:confused:                    

Matti Rissanen

#3
Ajatellaanpa sitä varjoa halpana henkivakuutuksena.
Täällä päin ei liene hirvästi vaaraa että osuisi toiseen koneeseen, mutta esim. englannissa tällainen tilanne on melkoisen yleinen, lentokoneita(varsinkin ultria) kun on hirveästi enemmän ilmassa kuin täällä. Mitäpä siinä muuta tekisit kuin hyppäisit laskuvarjolla? Entäs jos oletkin loukkaantunut vakavasti etkä pysty hyppäämään? Tai jos kone on yksinkertaisesti siipi paskana kierteessä etkä ole niin rambo että pääsisit ulos? Tai jos joudut vaikka kovaan turbulenssiin tai roottoriin? Tottahan se saattaa näyttää rajulta, mutta on sekin parempi kuin kone rusinana ja keho murskana. Siinä sitten perhe itkee.
Itse kuitenkin olen hallitun pakkolaskun kannalla jos koneeseen tulee lentämisen jatkamista estävä vika, eikä liian matalalla.
Mutta ei sitä koskaan tiedä mitä voi tapahtua. Minä aion asentaa BRS-varjon tulevaan koneeseeni.
Matti Rissanen

Kari Aspiola

Ottamatta kantaa laitteen tarpeellisuudesta, laitan linkin pelastusvarjoa käyttäneistä. Heillä saattais olla jokunen kommentti asiaan.


http://www.airplaneparachutes.com/BRS21.HTML


Kari Aspiola

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod