Experimental ja rakentamisvideot !

Aloittaja backland, lokakuu 22, 2008, 09:29:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


backland


Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: BACKLAND - lokakuu 22, 2008, 15:27:54

Onko toi RV-4:n 4500 tuntia ihan normaali Experimental rakentamisaika ?


Rakennusaika riippuu tietysti rakennettavasta koneesta ja siitä, tehdäänkö se kappaletavarasta piirustusten mukaan vai rakennussarjasta. Rakennussarjankin valmiusaste vaikuttaa paljon rakennusaikaan.

Esimerkiksi ICP Savannah tai Bingo on rakennettavissa alle 400 tunnin, oheisessa linkissä on 9 sivuinen kuvallinen (135 kuvaa) kertomus tuntimäärineen siitä, kuinka jälleenmyyjän ensimmäinen demokone tehtiin ajassa 223h 42min. Tosin ko. jälleenmyyjä oli rakentanut aiemmin Zenair Stol CH701 koneita, jotka ovat rakenteeltaan paljon samanlaisia.

http://www.skykits.com/Buildlog.htm
-Reijo Österberg-

FlyHigh

Meidän RV-4 oli muistaakseni 3300 tuntia.. tai sinnepäin...
Toisenpolven koneenrakentaja ja lentäjä

Jari Kaija

#4
Lainaus käyttäjältä: Reijo Österberg - lokakuu 22, 2008, 16:17:44
Rakennusaika riippuu tietysti rakennettavasta koneesta ja siitä, tehdäänkö se kappaletavarasta piirustusten mukaan vai rakennussarjasta. Rakennussarjankin valmiusaste vaikuttaa paljon rakennusaikaan.

Ja myös siitä, jotta laskeeko rakentaja myös pöydän ääressä "tupakoinnin ja funtsimisen"
rakennusajaksi. Mulla se alkaa siitä, kun on työkalu toisessa kädessä ja toisessa koneen
jokin komponentti ja loppuu siihen, kun ne käsistäni lasken.

Jos pistäisin kaikki mahdolliset funtsimiset, muuttohommat tallista toiseen koneen osalta,
tupakoinnit piirustuksia pähkäillessä tuntilistaan mukaan, niin mentäisiin yli 1000 tunnin
reippaasti jo nyt. Mutta koska lasken vain ja ainoastaan itse työtapahtumiin kuluneen
ajan, niin mennään tällä hetkellä 550 tunnin hujakoilla. Parhaillaan hitsailen itse pakoputkea
paremmin (eli modifioin jo aiemmin hitsailemaani) lasikuitucowlingin sisälle sopivaksi. Minen
tykkää isosta aukosta sen takia moottoritilan alla. Ja kappaletavarastahan täällä värkätään.

ps. Käänneltävä rakennuskamera tulee talliin parin päivän sisällä, kun saan sille vedettyä
virrat kattoon töppeliä varten.

EDIT: Livevideo...

Njaahas. Yli 5 käyttäjää aiheuttaa kameraserverin liian hitaan toiminnan, joten tässä
vain stillikuvaa, ellei halua hidastaa muiden katselua:

http://old.jarikaija.com/cam1.html

Tässä itse livevideo, joka tosiaankin rasittaa kameroiden sisäisiä servereitä enemmän
kuin pitäisi:

http://kaija.myftp.org:81

FlyHigh

Silloin kun rakennettiin OH-XTK:ta kirjasimme ainoastaan työtunnit.. Niihin tunteihin ei kuulu työkaluvalmistus, jigien teko, fundeeraaminen (jota oli muuten paljon), yms muu puuhaaminen projektin ympärillä.

Joku voinee tehdä nopeastikkin hommia, mutta meillä oli silloin tilaongelma, siirto-ongelma, rahaongelma, vapaa-aikaongelma, työaikaongelmat ja taisi olla myös pari teknistäkin ongelmaa... Samaan aikaan rakennettiin talo, mökki ja pari muuta projektia, olin duunissa ulkomailla.. että hankalaa oli...

Mutta valmistuihan se peli.  :lol:
Toisenpolven koneenrakentaja ja lentäjä

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod