Experimentalrakentajien kesäpäivät

Aloittaja Toma, kesäkuu 26, 2003, 13:38:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toma

Kuten aina, on tänäkin vuonna luvassa mukavaa yhteisoloa samanmielisten lentäjien, rakentajien ja muuten vaan lentämiseen hairahtaneiden kanssa. Menussa on vielä tarjolla, juttua tulossa olevasta kansallisesta PPL:stä (Private Pilot License) ja mitä sille nyt kuuluu, lisäksi Hiltusen Pekka kertoo opettavaisia tarinoita "läheltä piti" tapauksista ja miten niitä voitaisiin jatkossa välttää. Saarisen Taisto on luvannut kertoa Wanhat Purjekoneet - rally:sta, joka pidetään Jämillä heinäkuussa.

Tänä vuonna, kuten joka vuonna, palkitaan myös vuoden rakentaja. Tässä tilaisuudessa, missä ylpeät omistajat kehuvat "vehkeitään" (konetta siis, ei omiaan) toimii juontajana EUT:n puheenjohtaja Jyrki Viitasaari.

Paikalle on myös kutsuttu ryhmä venäläisiä jotka ovat tuoneet paikalle kutsumanimeä "Russian Corvette" kuuntelevaa kaksimoottorista amfibiota. Lisää tietoa koneesta löytyy täältä: http://www.hydroplane.ru/eng/korvet.shtml  :yee:

Ja paikalla ja aistittavissa on myös se todella kuuluisa Jämin henki ja historia harrastelentämisen "mekkana".

Tervetuloa!

P.S.
yhdessäolo alkaa la klo 11 toimikunnan puheenjohtajan avaussanoilla
paikalla on myös katsastusmahdollisuus.
Terveisin
Tom Arppe

Jari Kaija

LainaaP.S.
yhdessäolo alkaa la klo 11 toimikunnan puheenjohtajan avaussanoilla
paikalla on myös katsastusmahdollisuus.
Tuli sen verta myöhään tieto tästä Jämin pippaloista, ettei kyennyt millään järjestämään vapaata lentorassia allensa ja tulemaan paikalle. Harmi homma....

Toma

Juu, tämä tiedotuspuoli on vähän ontunut, otan vastuun siitä... tämä perhanan IT ala kun tuuppaa viemään kaiken vapaa-ajan  :(  Lupaan parantaa tapani.
Terveisin
Tom Arppe

Toma

Oheisen linkin takana hieman kuvamateriaalia 2003 Jämin Fly-in:sta. Kaikki paikalla olleet lentokoneet pitäisi löytyä
Jos jollain on hyvää kuva tai videomateriiaalia digitaalisessa muodossa ottaisin sitä mielellään vastaan.

http://www.ilmailu.org/pics/Flyin_2003/flyin.html

Terveisin
Tom Arppe

Lauri

Tämä on kopio sähköpostista, jonka olen lähettänyt esim. liitolle ja
koskee Jämi Fly In päivien parantamista.

Ottakaa kantaa...

Lauri

Moikka

Osan kanssa olen jo keskustellut tuosta Jämin päivistä ja niiden parantamisesta.
Nyt oli ennätysmäärä väen vähyydessä, vaikka kelit oli luvattu mahtavat.
Olin ainoa telttailija koneiden luona, ennen oli toisin, yöksi jäi 12 konetta kentälle.
Ruotsalainen vieraskin häipy kesken päivien kun ei ollut mitään "tapahtumaa".
Tämä tapahtuma tulee kuolemaan ja sana leviää, ettei kannata tulla. Meidän on pikkuhiljaa
saatava lentotoiminta noususuuntaan, muuten hukka perii. Jäsenille ei enää riitä
kentänkierto tai kaupunginpäällä kortteliralli, vaan niile on saatava kohde mihin lentää
matkalentoa. Tuossa minun mielipiteeni kohentamisensi, saa keksiä lisää.
Noloa oli se ettei Ilmailuliittoa näkynyt missään ja se dieselprojekti joutaa polkea
suohon. Ei anna mitään hyvää kuvaa kun samaa paskasta moottoria esitetään taas ja
mitään sen tiimoilta ei ole tapahtunut. Valmiitä löytyy mailmalta. Lähinnä moottori aiheutti
huvitteneisuutta katselijoiden/tutustuneiden keskuudessa. Tämä kahden vuoden aikana hukatut
tunnit olisi voitu käyttää moottorilennon muuhun kehittämiseen.

Seuraavaa ehdottaisin päivien parantamiseksi.

1.
Ei puhuttas enää mistään Experimental päivistä vaan Fly In päivistä. Koska päivät menee
muutenkin ultravoittoisaksi niin muut alkaa karsastamaan tilaisuutta. Ehdottaisin tilaisuuden
nimeksi Suomi Fly In ja siellä sitten jaettaisiin palkintoja. Jämi Fly In ei käy nimeksi ä-kirjaimen
takia, kun sitä ei eurooppalaiset löydä, kun hakevat tapahtumaa netistä. Panostetaan, että saataisiin
ulkolaisia lisää paikalle.

2.
Tapahtumassa palkittaisiin sitten:
   1. Vuoden experimental rakentaja.
   2. Vuoden tyylikkäin ultrakone
   3. Erikoisin/kaunein tyyppihyväksytty kone
   4. Erikoisin/kaunein muu gyro/mopu tai jokin ilmailuväline
   5. Pisimmän matkalennon lentänyt mies
   6. Pisimmän matkalennon lentänyt nainen

3.
Muodostetaan Suomi Fly In sivustot nettiin Ilmailuliiton sivuille Barkarbyn malliin, jossa on ohjeita suomeen
lentämisessä ja kaikki kenttätiedot ja siihen liittyvät asiat. Linkityksiä Jämin muuhun toimintaa, kamerat ymm.
Näin saadaan tieto kulkemaan ulkomaillekkin ja sieltä olisi varmaan tulijoita kun saadaan sana leviämään.
Kerhot on saatava mukaan mainostoimintaan ja vapaat koneet tulemaan sitten Jämille.
Ilmailuliitto on velvollinen mainostamaan tapahtumaa omassa lehdessään.

4.
Kaikessa toiminnassa mitä tapahtuu, tehdään A4 printti ja sitä jaetaan ilmoittautuneille lentäjille.
Nyt viimeksi ei ollut tietoa mikä alkaa mihinkin aikaan.
Ilmoittautumisen yhteydessä perittäisiin vaikka 10e ilmoittautumismaksu ja sillä sais Suomi Fly In pinssin tai tarran.
Tarra olisi siinä mielessä parempi, on halvempi, tarrassa vuosiluku, tarrassa nettisivun osoite.
Näin tarran välityksellä tapahtuma leviää myös mailmalle.

5.
Paikalle saatava myyjiä, makkaran myyjiä hallille, Aviation Shop, Ilmailuliitto mainostamaan itseään/
myytäviään tarvikkeitaan. Hallin nurmikolle pöytiä ja tuolia jossa istuskella ja jaaritella.

Kehuja:
Kuulutussysteemi oli hyvä, kun kuultiin radiosta ilmoitukset saapuvista/lähtevistä koneista.

Toivottavasti tähän otetaan kantaa asian parantamiseksi:

Yhteistyöterveisin
Lauri

www.multi.fi/kik
www.multi.fi/kik/grumman
www.multi.fi/kik/swaviators
www.multi.fi/kik/rompetori.html
http://www.multi.fi/kik/raol-leko.htm

http://www.pelastamalmi.org
Lauri

Olavi Lehtinen

LainaaTämä on kopio sähköpostista, jonka olen lähettänyt esim. liitolle ja
koskee Jämi Fly In päivien parantamista.

Ottakaa kantaa...

Lauri

Moikka

Osan kanssa olen jo keskustellut tuosta Jämin päivistä ja niiden parantamisesta.
Nyt oli ennätysmäärä väen vähyydessä, vaikka kelit oli luvattu mahtavat.
Olin ainoa telttailija koneiden luona, ennen oli toisin, yöksi jäi 12 konetta kentälle.
Ruotsalainen vieraskin häipy kesken päivien kun ei ollut mitään "tapahtumaa".
Tämä tapahtuma tulee kuolemaan ja sana leviää, ettei kannata tulla. Meidän on pikkuhiljaa
saatava lentotoiminta noususuuntaan, muuten hukka perii. Jäsenille ei enää riitä
kentänkierto tai kaupunginpäällä kortteliralli, vaan niile on saatava kohde mihin lentää
matkalentoa. Tuossa minun mielipiteeni kohentamisensi, saa keksiä lisää.
Noloa oli se ettei Ilmailuliittoa näkynyt missään ja se dieselprojekti joutaa polkea
suohon. Ei anna mitään hyvää kuvaa kun samaa paskasta moottoria esitetään taas ja
mitään sen tiimoilta ei ole tapahtunut. Valmiitä löytyy mailmalta. Lähinnä moottori aiheutti
huvitteneisuutta katselijoiden/tutustuneiden keskuudessa. Tämä kahden vuoden aikana hukatut
tunnit olisi voitu käyttää moottorilennon muuhun kehittämiseen.

Seuraavaa ehdottaisin päivien parantamiseksi.

1.
Ei puhuttas enää mistään Experimental päivistä vaan Fly In päivistä. Koska päivät menee
muutenkin ultravoittoisaksi niin muut alkaa karsastamaan tilaisuutta. Ehdottaisin tilaisuuden
nimeksi Suomi Fly In ja siellä sitten jaettaisiin palkintoja. Jämi Fly In ei käy nimeksi ä-kirjaimen
takia, kun sitä ei eurooppalaiset löydä, kun hakevat tapahtumaa netistä. Panostetaan, että saataisiin
ulkolaisia lisää paikalle.

2.
Tapahtumassa palkittaisiin sitten:
   1. Vuoden experimental rakentaja.
   2. Vuoden tyylikkäin ultrakone
   3. Erikoisin/kaunein tyyppihyväksytty kone
   4. Erikoisin/kaunein muu gyro/mopu tai jokin ilmailuväline
   5. Pisimmän matkalennon lentänyt mies
   6. Pisimmän matkalennon lentänyt nainen

3.
Muodostetaan Suomi Fly In sivustot nettiin Ilmailuliiton sivuille Barkarbyn malliin, jossa on ohjeita suomeen
lentämisessä ja kaikki kenttätiedot ja siihen liittyvät asiat. Linkityksiä Jämin muuhun toimintaa, kamerat ymm.
Näin saadaan tieto kulkemaan ulkomaillekkin ja sieltä olisi varmaan tulijoita kun saadaan sana leviämään.
Kerhot on saatava mukaan mainostoimintaan ja vapaat koneet tulemaan sitten Jämille.
Ilmailuliitto on velvollinen mainostamaan tapahtumaa omassa lehdessään.

4.
Kaikessa toiminnassa mitä tapahtuu, tehdään A4 printti ja sitä jaetaan ilmoittautuneille lentäjille.
Nyt viimeksi ei ollut tietoa mikä alkaa mihinkin aikaan.
Ilmoittautumisen yhteydessä perittäisiin vaikka 10e ilmoittautumismaksu ja sillä sais Suomi Fly In pinssin tai tarran.
Tarra olisi siinä mielessä parempi, on halvempi, tarrassa vuosiluku, tarrassa nettisivun osoite.
Näin tarran välityksellä tapahtuma leviää myös mailmalle.

5.
Paikalle saatava myyjiä, makkaran myyjiä hallille, Aviation Shop, Ilmailuliitto mainostamaan itseään/
myytäviään tarvikkeitaan. Hallin nurmikolle pöytiä ja tuolia jossa istuskella ja jaaritella.

Kehuja:
Kuulutussysteemi oli hyvä, kun kuultiin radiosta ilmoitukset saapuvista/lähtevistä koneista.

Toivottavasti tähän otetaan kantaa asian parantamiseksi:

Yhteistyöterveisin
Lauri

www.multi.fi/kik
www.multi.fi/kik/grumman
www.multi.fi/kik/swaviators
www.multi.fi/kik/rompetori.html
http://www.multi.fi/kik/raol-leko.htm

http://www.pelastamalmi.org
Lisää kannanottoa Jämin päivistä

Olen samaa mieltä, että Jämin (kesä)päivien kanssa "tarttis tehrä jotakin".
Kun katselen asiaa myös kauppiaan näkökulmasta, on vuosi vuodelta tuotteidensa tai palveluidensa esittelijöitä paikalla aina vähemmän ja vähemmän, tänä vuonna meitä taisi olla kokonaista kolme ja ainakin osa ainoastaan lauantaina, syynä todella pieni kävijämäärä. Ei lian pieni kävijämäärä inspiroi "konniakaan" satsaamaan tapahtumaan. Toteat, että päivät ovat menneet ultrapainotteiseksi, niin näyttää vääjäämättömästi menevän koko moottorolentommekin ja syynä ovat Eurot tai paremminkin niiden puute. Tämä ei kuitenkaan tarkoittane muiden ilmailulajien sörsimistä, tänäkin vuonna paikalla oli mopuja ja muitakin lentolaitteita.
Sensijaan kummastusta herättää jäsenlehtemme Ilmailun suhtautuminen EUT:n touhuihin, viime talvipäivien eka ilmolitus oli suht vaatimaton ja seuraavassa numerossa ollut ilmoitua oli arvostelun alapuolella puuttuvine kirjaimineen jne. Pohjanoteeraus oli tämän vuoden Jämi, ei niin halaistus sanaa muuta kuin tapahtumapalstalla. Olisikohan liiton johdon antama kurinpalautus Ilmailu- lehdelle paikallaan ?
Esität Lauri hyviä ideoita, mutta ketkä tekevat ja millä eväillä ? Homma näyttää pääasiassa olevan muutaman EUT:n jäsenen harteilla, joilla on kaiken  lisäksi nuo kirotut leipätyöt haittaammassa harrastuksia.
Vaikka edelleinen lause oli eräänlainen "puolustuksen puheenvuoro", en ole minkään SIL:n elimen jäsen.
Edellämainittua asiaa minulla on vankat perusteet puolustella pitkäaikaisen, vuodesta -73 alkaen hankitun kokemuksen perusteela valtakunnaqllisten urheiluliittojen (SML, AKK edelleenkin SML) eri valiokuntien tehtävissä. Lisäksi olen toiminut paikallisten organisaatioiden (piirijaoston, kerhon) puheenjohtajana yhteensä 15 vuoden ajan. Niissä hommissa olen nähnyt, kuinka järjestökuvioissa samat henkilöt puurtavat vuodesta toiseen asioiden eteen saamatta siitä juuri minkäänlaista kiitosta taloudellisista eduista puhumattakaan.. Sitten heiltä yksinkertaisesti loppuvat "paukut" hommien tekemiseen ja poistuvat vähin äänin kuvioista ja sitten ihmetellään, kun mitään ei tapahdu.
Kun Sinulla Lauri on hyviä ja toteuttamiskelpoisia ideoita, niin änkeäpä itsesi EUT:n jäseneksi, siellä ideoihisi suhtaudutaan käsittääkseni hyvinkin myönteisesti ja on hyvä muistaa vanha sanonta: Uudet luudat lakaisevat paremmin.
Ja vielä yksi idea: Kesäpäivät tulisi markkinoida myös suurelle yleisölle

yhteistyöterveisin

Olavi Lehtinen

Lauri

#6
Moro

Tämä jäi minultakin sanomatta, sinä sen sanoit..
Ja vielä yksi idea: Kesäpäivät tulisi markkinoida myös suurelle yleisölle.. Hyvä kun muistit...

Sieltähän ne uudet lentäjät tulee, ne ei synny paikalle, kuin sienet sateella vaan.. markkinointia ja lisää markkinointia.

Autan sen mitä voin, matka on haitaksi (Pietarsaari), netin välityksellä mitä saan tehtyä.
Aina voi kysyä, miten voin auttaa...

Lauri
Lauri

masal

Tämän vuoden 2004 kesäpäivät Jämillä tuntuivat onnistuneen hyvin. Oli mukava kun paikalla oli paljon koneita ja uusia / valmistuneitakin koneita oli useita paikalla. Porukka tuntui viihtyvän niin päivällä kentän laidalla kuin hallilla olleissa luennoissakin. Sääkin suosi ja illan saunominen ja ruokailu (juomailu) toimivat. Kiitokset järjestäjille näin vierailijan näkökulmasta.
Markku Salminen

Ansis

Kylläpä Markun kotimatka Jämiltä kesti pitkään, lienee suomen ennätys :D
eikös tapahtuma ollut heinäkuussa?
My mind is willing, but purse is weak.

Lauri

LainaaTämän vuoden 2004 kesäpäivät Jämillä tuntuivat onnistuneen hyvin. Oli mukava kun paikalla oli paljon koneita ja uusia / valmistuneitakin koneita oli useita paikalla. Porukka tuntui viihtyvän niin päivällä kentän laidalla kuin hallilla olleissa luennoissakin. Sääkin suosi ja illan saunominen ja ruokailu (juomailu) toimivat. Kiitokset järjestäjille näin vierailijan näkökulmasta.
:P http://www.multi.fi/kik/jamiflyin/

Tuo on nyt toistaiseksi Jämin sivut, nyt oli ennätys ja 125 konetta kävi ja 101 registeröityi. HIENO HOMMA

Ja onnea vuoden rakentajalle. :D

Tehdään ensivuonna uusi ennätys...

Kovasti vielä pitää mainostaa ulkomaille ja saada sponsoreita..

Nolosti kun SIL-shop ei viitsinyt vaivautua paikanpäälle...

Lauri
Lauri

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod