Uusi ultratyyppi lentää Suomessa - Titan Tornado

Aloittaja Esa Virtanen, heinäkuu 21, 2008, 15:44:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esa Virtanen

EFKY:ssä on jonkin aikaa lennellyt Titan Tornado. Perustietoja ja muutama kuva löytyy: http://users.kymp.net/kotkanik/documents/titan.html

tjh

Kovasti muistuttaa Beaveria. Liekö sukua?
Millaiseen hintaluokkaan kone nousi?
Itse kun joudun harkitsemaan päällystämistä tai... helpompaako tietä?

Esa Virtanen

Periaate on aikalailla Beaverin tapainen - huomattavat erot:
- runko on hitsattu putkirunko
- siivet ovat 'kovat'
- nopeus

Kone on siis alunperin rakennettu USA:ssa experimentaliksi, josta Janne osti ja maahantoi sen tänä keväänä. Koneen olisi voinut rekisteröidä myös experimentaaliksi, mutta Janne päätyi ultraan. Ratkaisusta tuli 'työläämpi', koska se edellytti koelento-ohjelmaa. Koelentäjäksi on nyt värvätty Laukkasen Jyrki, joka uskaltautui puikkoihin, kun Janne oli ensin lentänyt toistakymmentä tuntia  ;D.

Kustannuksista minulla ei ole tarkkaa tietoa, mutta muistelisin, että ostohinta olisi ollut luokkaa $23000 (???) - kuitenkin aika edullinen nykykurssilla. Lisäsin tuolle yllä mainitulle sivulle Jannen sähköpostilinkin, jos joku haluaa tarkempia tietoja.

Aki Suokas

Kotkan sivuilla Titan Tornadosta on pienehkö kotiinpäinveto. Rekisterissä on useita muita 2-paikkaisia ultria, jotka ovat tätä keveämpiä.

Esim U208 (n 198 kg) ja vastaavat muut C22:det, U256 (n 212 kg), ja muut S6:det.

Ennenkuin joku vastaa, niin Titan on kyllä uudehkoista kevein.
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Janne2008

Joo, tekstissä pitäisi lukea: kevyin 2-paikkainen, jonka lentoonlähtömassa on suurin sallittu 450 kg eli kyse on kuormattavuudesta. Sorry! (C22 max lentoonlähtöpaino taitaa olla jotain 390 kg).

taotao

Ja edelleen väärin :2funny:
Vai minnes unohtui Paras A-luokka Aeros2 Still siivellä 192kg täysi kantavuus 472kg *0*

juhan

Lainaus käyttäjältä: Janne2008 - syyskuu 02, 2008, 06:00:36
Joo, tekstissä pitäisi lukea: kevyin 2-paikkainen, jonka lentoonlähtömassa on suurin sallittu 450 kg eli kyse on kuormattavuudesta. Sorry! (C22 max lentoonlähtöpaino taitaa olla jotain 390 kg).
OH-U534 oma paino 240kg ja kuormattavuus tasan 210kg!

Toma

Lainaus käyttäjältä: juhan - syyskuu 21, 2008, 20:12:18
OH-U534 oma paino 240kg ja kuormattavuus tasan 210kg!


Hyvä että muistutit Juha, nyt sain sinun OH-U534 laitettua tuonne galleriaankin: http://www.ilmailu.org/gallery/displayimage.php?pos=-1635
Terveisin
Tom Arppe

Samulijp

Lainaus käyttäjältä: juhan - syyskuu 21, 2008, 20:12:18
OH-U534 oma paino 240kg ja kuormattavuus tasan 210kg!

OH-U582 oma paino 264kg ja kuormattavuus 208,5kg joten 1,5kg vähemmän kuormattavuutta. Valmistaja antaa kuormata 490kg joten 490kg-264kg= 226kg  *0*

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: Samulijp - syyskuu 23, 2008, 15:36:56
Lainaus käyttäjältä: juhan - syyskuu 21, 2008, 20:12:18
OH-U534 oma paino 240kg ja kuormattavuus tasan 210kg!

OH-U582 oma paino 264kg ja kuormattavuus 208,5kg joten 1,5kg vähemmän kuormattavuutta. Valmistaja antaa kuormata 490kg joten 490kg-264kg= 226kg  *0*

Valmistaja antaa mutta määräykset eivät!


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod