Pleksin hiominen

Aloittaja Tommi K, huhtikuu 02, 2008, 15:10:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tommi K

Pleksin poraamisesti oli juttua, mutta ei pleksin hiomisesta. Kuomun osat pyörivät tehtaan muovissa puolitoista vuotta autotallissa polkupyörien ja muiden rojujen joukossa. Poistin muovit ja asensin kuomut paikalle, mutta suureksi yllätykseksi kuomussa onkin pari kohtalaisen syvää naarmua. Miten ne saisi helposti ja turvallisesti poistettua?

Esa Virtanen


Antsu

Tuo sama Micro-Mesh KR-70 löytyy Friebeltä Saksasta hintaan 34,50€ !!!
Tilausnumero 58.505
Suomessa 139,00€
Onpa katteet kohdallaan Suomessa!!!

Lauri

Niin on hinnat kohdallaan laitoksellakin...

Euroopassa laskeutuminen 8 euroo sisältäen parkkimaksun, suomessa 38 euroo....

Siis on katteet kohdallaan....

ja jenkin kommentti laitoksen maksuista:
Lauri,
Just because Finland has an anti-aircraft ownership Government does not
mean that the USA should change to do the same!  Basically we broke away
from England several hundred years ago because of a 2 cent tax (so our
history is not one of passive compliance to the crown like in European
countries). 

Yes IT IS TOO MUCH.  And as you say, the USA is a lot better place to
own and fly in than Europe!  We plan to keep it that way.

Bill
Lauri

Toma

Minulla oli aikoinaan kuomu todella huonossa kunnossa, entinen omistaja oli säilyttänyt konettaa suhteellisen tuulisessa paikassa kevytpeitteen alla ilman mitään kangasta tai mitään suojaa pleksin ja kevytpeitteen välissä. Arvata saattaa että kun kevytpeite räpättää tuulessa ja hinkkaa pleksia puoli vuotta niin minkälaista jälkeä siitä tulee.
kuomi oli käytännössä läpinäkymäton, kuin maitoa.

Koska ei ollut mitään menetettävää, eikä ollut mitään korjaussarjoja ym. käytössä, niin otin sitten bilteman cleaneria (~4€) ja ostin epäkeskohiomakoneeseen (paineilmakäyttöinen) vaahtomuovisienen (niinikään 4€ samaisesta biltemasta) ja sillä sitten aloitin "myllyttämisen".
Hämmästys oli suuri kun siitä tuli, ainakin omasta mielestä, aivan perhanan hyvä.

Sama kuomu siinä on vieläkin...
Terveisin
Tom Arppe

Tommi K

Noin kai se menee... Googlasin välillä asiaa ja mopedistien neuvot on samansuuntaisia. Naarmun syvyydestä riippuen aloitetaan hiomalla sopivalla karkeudella ja lopuksi kiilloitus tahnalla. Esim.  600-1200-2000-kiillotus.. Vesihiomapaperit maksaa alkaen 40c arkki, lähteestä ja määrästä riippuen. Toisaalta, naarmut on oikeassa sektorissa, siinä, johon aioin sijoittaa peilin moottorin sisäänvedon tarkkailua varten. Laskukierros kun pääsääntöisesti tehdään vasemmalle. Voisi jättää hiomattakin...

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod