mönkijän moottori

Aloittaja Simo Piiroinen, toukokuu 03, 2004, 19:49:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Simo Piiroinen

4-tahtiset kelkan moottorit eivät  vielä näytä oikein lyöneen läpi ( lienee
ongelmana kylmäkäynnistyvyys, olkapää menee varmaan sijoiltaan, jos
yrittää nykiä litraista V2:ta käyntiin ), mutta mönkijöissä näyttäisi nykyään
olevan 700cc 2-pyttyisiä nestejäähd. moottoreita, joiden perässä on
variaattori, elikkä melkein Rotax-yhteensopivia. Itse olen käytännössä
perehtynyt vain Kymcon 1-pyttyiseen 250 cc-moottoriin, mutta se on ainakin
tältä vuosituhannelta, todella siro ja nykyaikainen. Jos 700cc-moottorit ovat
samanlaisia, ne saattaisivat soveltua lentokäyttöön. Ainakin tuo Kymco
kestää huudattaa loputtomiin 7000 rpm eikä ole moksiskaan. Tunteeko joku
moisia värkkejä paremmin?

Simo Piiroinen  
Simo Piiroinen

Kari Aspiola

Vesikelkan (vesijettin) moottori olis aika passeli ropelin pyöritykseen sellaisenaan. Siinä kun on aikalailla samat perusvaatimukset kuin lentomoottorilla. Eli moottori/jäähdytysjärjestelmä ovat molemmat mitoitettu kestämään jatkuvaa nimellistä maximitehoa.  Kelkan moottori ei välttämättä ole, vaikka kyseessä olisikin sama "perusrauta". 4-tahtareita löytyy ainakin seuraavista uudemmista jeteistä; Polaris, Yamaha, Seadoo (Rotax). Tehoalue noin 90......200 hp luokkaa. Jos haluaa päästä kokeilemaan vähän halvammalla moottorilla, niin vesijetin 2-tahtarit ovat ( myös taitolentokäyttöön) sellaisenaan valmiita paketteja. Kalvokaasuttimet toimivat kaikissa asennoissa. Tarvitaan vain alennusvaihde!

Ansis

On niitä tullut sillä silmällä katsottua, mutta ei enää jaksa hakata päätä Nummelan mäntyihin.
Se alennusvaihdekin olisi.
My mind is willing, but purse is weak.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod