Aircraft Spruce & Specialty Companyn edustus Suomeen!

Aloittaja Jouni Laukkanen, maaliskuu 16, 2008, 21:26:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jouni Laukkanen

Harrasterakentajat saivat tänä vuonna joululahjan ennakoitua aikaisemmin.

Pitts 12 -taitolentokonetta rakentava sipoolainen Andre Rönnberg on sopinut experimental-rakentajien hovihankkijana tunnetun Aircraft Spruce & Specialty Companyn kanssa Suomen ja Skandinavian edustuksesta. Rönnberg tuskaantui omassa rakennusprosessissansa jatkuvaan tarpeeseen tilata yhtä tavaraa kerrallaan (koska se oli unohtunut edellisestä tilauksesta) ja päätti kerätä itsellensä niin suuren varaston, että siitä olisi hyötyä myös muille suomalaisile rakentajille. Tarkoitus on tarjota yleisimpiä tarvikkeita samalla hinnalla kuin niitä myydään "Sprucen" luettelossa, korjattuna tietenkin asianmukaisella vaihtokurssilla ja rahdin hinnalla.

Rönnbergia kiinnostaa tietää toiminnan järkeistämisen kannalta, mitkä ovat ne artikkelit joita tarvitaan eniten. Rahtikustannusten takia tavaraerät kannattaa tuoda konteissa, joten aivan heti ei varasto ole valmiina. Yhteydenotot suoraan Andre Rönnbergiin: andre piste ronnberg (at) ronema piste inet piste fi

Rönnbergin yrityksen kotisivut: http://www.ronema.com/

Ja niin, tietysti Sprucen sivut: http://www.aircraftspruce.com/

Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Jouni Laukkanen - maaliskuu 16, 2008, 21:26:05

Tarkoitus on tarjota yleisimpiä tarvikkeita samalla hinnalla kuin niitä myydään "Sprucen" luettelossa, korjattuna tietenkin asianmukaisella vaihtokurssilla ja rahdin hinnalla.


YES!  *0*

Tätä on kyllä odotettu kuin oman koneen valmistumistakin  ;)

Onneksi edes jollakulla oli tarpeeksi pätäkkää pistää homma pystyyn. Nyt
alkaapi rakennusbuumi  :D

Jouni Laukkanen

Vielä muutama tarkennus, kun muistelin mitä Rönnberg kertoi talvipäivillä.

Varasto tullee toimimaan kaavailujen mukaan Rönnbergin oman yrityksen tiloissa. Bulkkitavaraa, kuten putkea, alumiinilevyä, kuin kotimaista lekovaneria on tarkoitus myydä pienemmissäkin erissä ja niiden leikkaaminen/katkaisu onnistuu Rönnbergin tiloissa.

Vaikka kyseessä on edustus, on toiminta harrastuspohjaista - Rönnbergillä on kuitenkin oma rakennusprojektinsa sekä yrityksensä hoidettavanaan eli mitään takeita siitä, että tavara lähtisi seuraavana päivänä ei ole. Ja täytyyhän välistä pitää vapaapäiviäkin! Tavara saadaan kuitenkin liikkumaan nopealla tavalla jo olemassa olevien logistiikkapuolen sopimusten avulla. Palvelua saa suomen-, ruotsin- kuin englanninkielellä.

Toiminnan takana on siis toistaiseksi harrastepohjaisuus, se kannattaa muistaa jos vaaditaan välitöntä palvelua. Kuten myös se, että jos harrastuksesta tulee kovin työläs, on kohtuullista, että siitä peritään korvaus. Rönnberg ei itse vihjannut mitään tästä viimeksi mainitusta, mutta reaaliteetit kannattaa pitää mielessä.

immelmann

#3
Kiitos Jouni maintsemisesta.

Olen tällä viikolla tilannut ensimmäisen ison erän Sprucelta ja täytyy myöntää että tilauksia on tullut jo ihan kivasti. Olen selvittänyt isojen sekä vaarallisten aineiden kuljettamisen ja niihin liittyviä ongelmia. Olisikin "tosi hyvää" saada hieman tietoa meneillään olevista projekteista ja mahdollisista kiinnostuneista. Että osaisin varautua hankkimaan kotiin näitä tavaroita ajoissa, tulevat kontissa ja laivalla eikä maalien säilyvyys ole kovin hyvä.
Myöskin GPS laitteista on esitetty kysymyksiä. Eli olisi enemmän kun tarpeellista että saisin yhteydenottoja ja ehdotuksia tavaroista jotka liikkuu.
Heti pääsiäisen jälkeen tiistaina lähtee seuraava tilaus Sprucelta. Sen jälkeen mittailen ja inventoin hieman ja tilaan heti huhtikuun alussa lisää.
Olen ollut yhteydessä myös GL1 ja GL2 laatuisten vanerien toimittajaan ja näyttää siltä että 3 mm asti onnistuu ihan kivasti. Kerron lisää tällä palstalla kunhan tiedän muista paksuuksista. Vaneri ei ole leimattua, maksaa kuulema 2000+ EUR kun leimaaja tulee käymään. Silloin minun mielestä pitää ostaa varastoon vaneria jo 20 000 Eurolla. Leimatun vanerin hinta muuttuu kovaksi. Ymmärrätte varmaan että apu mitoittamisessa on tarpeen.
Viikonlopun experimental talvipäivillä tuli hyviä ehdotuksia ja otin niistä vaarin. Siellä puhuttiin mm.ohjainvaijereista, nicopress holkeista, varmistinlankapihdeistä, äänieristeistä, 4130 putkista, alumiinipellistä, vaneereista.
Arvon komposiittirakentajat (en väheksy yhtään) ohjaisin mielelläni KEVRA OY,n puheille koska kokemukseni mukaan he myös tietää asioista, enkä minä
osaa kertoa rakentajalle muuta kun että kun sitä hioo niin iho kutisee sen jälkeen.

Kiitos asiakkailleni viime päivien tilauksista ja toivon voivani palvella Teitä yhä paremmin ja paremmin.
Yhdessä me tätä Suomen varastoa kuitenkin rakennetaan vaikka mun yritys sitä rahoittaa, eli vanha sanonta "sitä saa mitä tilaa" saisi pitää enemmän kuin hyvin paikkansa.

Ystävällisin Terveisin,
Andre
andre.ronnberg ät ronema.inet.fi

Ps. Nykyiset nettisivumme on syvältä ja Innoventum Oy,lta on pyydetty tarjousta uusista. Siihen saisin myös listan, mitä on reaaliaikaisesti varastossa.
Myös linkkiehdokkaat saa ilmoittautua!

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod