Forum > Pyöriväsiipiset

Autogyron tulevaisuus Suomessa?

(1/7) > >>

Toma:
Nyt kun saatiin tänne autogyro osuus niin kertokaa nyt arvon autogyrolentäjät mitä suunnitelmia teillä on autogyrolentämisen suhteen.
Miten edistää autogyrotoimintaa Suomessa?
Ainakin tähän asti on ollut todella vaikeata saada koulutusta, osittain opettajapulasta johtuen sekä myös sopivien kaksipaikkaisten autogyrojen puuttumisen takia.
Euroopassa on havaittavissa oikea autogyrobuumi, onko semoinen suunnitteilla myös tänne  :thumbsup:

Ansis:
Kyllähän tuo on näyttänyt järkevältä päreeltä varsinkin laillisen hyötykuormansa suhteen.

Mielenkiintoista nähdä, tuleeko se korvaamaan perinteisiä B-ultria monipuolisempana harrastelaitteena.
Ehkä tulevaisuudessa porukka lentää paikallislentonsa gyroilla ja "Tweedy byrdeillä", josta oli jo kolmitahot amerikan ihmemaan foorumilla nähtävänä. Taitaa siis olla aika poistaa lukitus tuosta ketjusta, että se nähtäisiin suomen kielelläkin?

Markku Hiedanpää:

--- Lainaus käyttäjältä: Ansis - Maaliskuu 14, 2008, 21:57:07 ---Kyllähän tuo on näyttänyt järkevältä päreeltä varsinkin laillisen hyötykuormansa suhteen.
Mielenkiintoista nähdä, tuleeko se korvaamaan perinteisiä B-ultria monipuolisempana harrastelaitteena.

--- Lainaus päättyy ---

Muutoksen alla olevan EASA:n perustamissopimuksen Liite II:ssa on autogyrot määritelty:

f) yksi- ja kaksipaikkaiset autogirot, joiden suurin lentoonlähtömassa on enintään 560 kilogrammaa;

Eli kuormattavuus on ultraan verrattuna parempi kuin hyvä  :thumbsup:

Markku Hiedanpää:
OH-G001 kansallisuus- ja rekisteritunnus on varattuna tälläiselle laitteelle: http://www.xenongyroplanes.com/

SamiM:
Onko tämä se joka tulee tännepäin ::) Aika hieno kapistus.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod