Rakentajille: moottori HKS 700E Malmilla nähtävänä 25.1.-3.2.+ 2008

Aloittaja kari j saarinen, tammikuu 27, 2008, 22:19:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kari j saarinen

Hei Experimental Lajitoverit !  (!)

Exp. koneisiin- joille 60 hp 4-tahti kone soveltuu- olisi nyt mahdollisuus tutustua HKS 700E moottoriin.
Se on nyt tuotu Malmin halliin 1, nähtävänä lisävarusteineen ja manuaaleineen asiasta kiinnostuneille,
siellä keskitolpan juurella. Ennen vierailua on  ehkä hyvä soittaa  - jos et ole Malmin vakikäyttäjä -
minulle- Vierailu HKS:n luo on mahdollista klo 8.00 - 22.00.
P.S.   Moottori tuli juuri tehtaalta HKS-Aviation Co,Jp , joten on 2008 mallia.

Vastaan kysymyksiin asiallisena aikana ,0400-513796 / kari j.saarinen, EFHF

Lattakierre

Paljonko painoa kaikkine osineen, lauhdutin, pakosarja, vaimennin ym..? mikä toi rst-säiliö on?

Toma

Se rosterilieriö on öljysäiliö.
Painoa tuossa minun installaatiossa on kuivana 54,9 kiloa.
Tehdas ilmoitaa painoksi 55 KG mutta sen lisäksi tulee öljyletkujen painot, ne kun hieman vaihtelee installaatiosta riippuen. Minulla on hivenen kevyempi pakoputki kun tuossa alkuperäisessä.

Tehtaan ilmoittamat painot:
Engine (Dry,With all Electrical Equipment,Electric
Starter,Carburetors and Gearbox) 49.1 kg
Exhaust System 3.2 kg
Oil Tank & Cooler 2.7 kg
Totals 55.0 kg


PS. Se on öljyjäähdytin ei lauhdutin, tässä ei (toivottavasti) muuteta kaasua nesteeksi  :D (sori saivartelu mutta en voinut vastustaa, itsekin olen kutsunut sitä lauhduttimeksi monta vuotta)
Terveisin
Tom Arppe

Lattakierre


Toma

No hei, ei toi nyt sentään mikään kuorma-auton kone ole, meinaan aika harvassa (ainakin lentokonekäytössä) myllyssä on yli 16 litran öljymäärä....

4 litraa eli noin 3.6 Kg öljyä tuonne menee
Terveisin
Tom Arppe

Markku Koivurova

Lainaus käyttäjältä: Lattakierre - tammikuu 28, 2008, 17:54:35
Paljonko painoa kaikkine osineen, lauhdutin, pakosarja, vaimennin ym..? mikä toi rst-säiliö on?

Ei tuo säiliö kyllä ruostumatonta (rst) ole vaan aivan selvästi alumiinia. Siistiä työtä muuten.

kari j saarinen

Lainaus käyttäjältä: Markku Koivurova - tammikuu 29, 2008, 09:27:42
Lainaus käyttäjältä: Lattakierre - tammikuu 28, 2008, 17:54:35
Paljonko painoa kaikkine osineen, lauhdutin, pakosarja, vaimennin ym..? mikä toi rst-säiliö on?

Ei tuo säiliö kyllä ruostumatonta (rst) ole vaan aivan selvästi alumiinia. Siistiä työtä muuten.
Hei Markku K.
Alumiinia öljysäiliö on, olet oikeassa.  Siinä on kaksois kuori, 2-sisäänmenoa ylhäältä, imu alhaalta vaipasta ja pohjaproppu
sekä lämpöanturi pohjassa. Säiliön kannessa liitin "hengitykselle".
Öljymäärä on 4 litraa. (jäähdyttää myös sylinterien kannet joissa ei ole ilmajäähdytysrivastoa.
Terv, kjs

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod