Ultran painot ja Coyote

Aloittaja Asteroid, marraskuu 20, 2009, 23:51:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Asteroid

Seuraavaa projektia etsiessäni huomasin että Rans ei valmistakaan enää  Coyotea  Ultran tyhjäpainoihin sopivaksi. Jälkimmäinen malli olisi kiinnostanut koska päällystys on oikeata kangasta ja maalia alumiinirakenteisella siivellä ( ei siis Dacronia ja lattoja ) täytyykö Coyote jatkossa unohtaa Ultrakeveistä, kevyempäänkään malliin ei kaksi 80 kg pilottia saa edes starttibensoja mukaan kun paino menee jo yli ???  Ei auta halpa dollari eikä suoritusarvot jos näin on ? Valmistajan mukaan aiempia Coyoten malleja myyty yli 1600 kpl 50 eri maahan,  myynti taitaa jatkossa tyssätä tähän ?? !!


S-6ES Coyote II  Empty Weight 650 lbs
S-6S   Coyote II   Empty Weight 675 lbs


http://www.rans.com/_KITS/Models.htm


Terveisin Pekka K.

jkarjanl

Hei!

Yahoon RansFlyers -keskusteluryhmässä nimimerkki "Pat" kysyi juuri viime kuussa samaa:
Lainaa
The weight off the S6 is a little bit to heavy (just limit)for the European market. I am surprise that I never see any effort from the Rans Factory to alleviate the S6. What is the reason ?

Technology ?
Price ?
Not interested by the European market ?

Mitään selvää vastausta ei saatu, mutta muutamakin kirjoittaja väitti "varmana tietona" että kevyesti rakentamalla ja mittarivarustusta karsimalla myös nykyiset mallit mahtuvat 450 kg:n rajoihin, siis 912UL:llä varustettuna. Tehtaalla ei jostain syystä ole mielenkiintoa Euroopan markkinoita kohtaan ainakaan painoja ajatellen. Vinkkinä kertoivat että mm. rakennussarjan mukana tulevat pyörät ovat erittäin painavia, ja vaihtamalla ne "ultralaatuisiksi" saavutetaan painonsäästöä vähintään 2 kiloa per pyörä = yhteensä 6 kiloa.


-Janne

pimattil

Kuinka paljon koneita rakennetaan Amerikassa ja paljonko sen ulkopuolella? Tästä lienee helpohko tehdä johtopäätös, että ei todellakaan tarvitse näitä Euroopan ultrarajoja miettiä konetta experimental-konetta suunniteltaessa, jos ei nyt välttämättä halua sitä Eurooppaan muutamaa kappaletta myydä.

Mieleen tulee parikin vaihtoehtoa, joista "takuuvarma" ensimmäisenä: tehdään lentokone ja lennetään sitä sellaisena tai aletaan rakentaa ja toivotaan, että EASAn uudet lupakirjat tuovat valoa tunnelin päähän.

Jos ja kun sarjaa muuttamalla saadaan siitä kevyempi, niin onhan sekin yksi tie. On kuitenkin suhteellisen ikävä huomata lopuksi, ettei sarja keventynyt tarpeeksi tai sitten näiden liikojen kevennysten ansiosta sarjaa ruvetaan koekuormittamaan, jotta voidaan todeta että se vielä oikeasti kestää sen mitä sen pitikin.

Onneksi on vaihtoehtoja, niin koneissa kuin lupakirjoissakin.
- Pirkka -

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod