Kansien hyödyistä ja haitoista

Aloittaja meglin, heinäkuu 20, 2023, 14:03:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

meglin

Hyvät ystävät ja kollegat!
Koska melko suuri osa potkureistamme on käytössä maassanne, sallinette minun muistuttaa eräästä tärkeästä säännöstä.
En tiedä, kuinka paljon se on hyväksytty maassanne. Meidän maassamme se hyväksytään automaattisesti ja ilman muistutusta. Tämä sääntö liittyy lentokoneiden säilytykseen ulkona.
Eli: jokaisen sateen jälkeen kaikki suojukset on poistettava ja kuivattava. Samalla itse ilma-alusyksikkö tuuletetaan ja kuivataan. Jos on tarpeen nopeuttaa kuivumista, on suotavaa kääntää suojukset ulos.
Tämä koskee kaikkia ilma-aluksen yksiköitä sekä potkuria. On käynyt ilmi, että monet käyttäjät eivät tee näin. Kun sataa, laitteet kirjaimellisesti hapertuvat vedessä monta päivää. Samalla laitteiden turvallisuus suojien alla ei parane, vaan huononee huomattavasti! Ilmanvaihto estyy ja korroosio kehittyy. 
Suojakannet on suunniteltu suojaamaan UV-valolta, vahingossa syntyviltä naarmuilta, pölyltä ja lialta sekä suoralta veden sisäänpääsyltä. Sateen jälkeen ne kuitenkin pahentavat tilannetta vaikeuttamalla tuuletusta.
Potkurin tapauksessa alemmat lavat kirjaimellisesti kelluvat vedessä rankkasateen jälkeen. Tiheä ulkokangas estää vettä haihtumasta nopeasti. Pehmeä sisäkangas imee kosteuden täydellisesti ja säilyttää sen pitkään.
Tiedämme, että sadevesi sisältää epäpuhtauksia ja on elektrolyytti. Vaikka epoksipintakerros on kemiallisesti kestävä, se voi vähitellen muuttaa väriä ja aiheuttaa tarpeettomia ongelmia.  Olemme toimittaneet tuhansia potkureita, mutta meillä on ollut jo kaksi samanlaista takaisinkutsua. Siksi otin vapauden muistuttaa itseäni tästä säännöstä.
Suokaa anteeksi suomen kieleni.
Sincerely, Vladimir Meglinsky
Omat kotisivut: http://propeller.mozello.com/

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod