vaatimukset?

Aloittaja Calima, joulukuu 01, 2003, 17:24:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Calima

Osaako joku sanoa kuinka tarkkoja ovat liikennelentäjän ammattiin asetetut vaatimukset?
Voivatko kaksi pituudesta uupuvaa senttiä ja astma joka ei ole koskaan pahemmin oireillut tuhota mahdollisuudet?  :unsure:

"...haaveet kaatuu..." (Jore Marjaranta)  :(  

Toma

Terve Calima,

Ei ne nyt sentään niin tarkkoja ole, tämän linkin takana on enemmän tietoa

Yleensäkin löytyy tähän liittyvää tietoutta Ilmailulaitoksen sivuilta ja siellä lentoturvallisuushallinto

http://www.fcaa.fi/lentoturvallisuushallinto/
Terveisin
Tom Arppe

Matti Rissanen

#2
Yleinen Yleispätevä Neuvo: Älä tee asiasta ongelmaa ennen kuin se on todettu sellaiseksi.
Ota siis asiosta selvää; etsi, lue, soittele, kysele alan ammattilaisilta! Ja tietysti sitten se päivä leijonan luolassa kertoo onko sinusta ammattilentäjäksi. Itse kävin ensin ilmailulääkärin tarkastuksessa PPL-papruja varten, joka yllätykseni näyttikin vihreää valoa että Tilkkaan vain ´testilöihin´. Loppujen lopuksi näön kanssa tuli kalkkiviivoilla noutaja, mutta tulipa saatua selvyys. Muuten olen sitä mieltä, että jos jotain tahtoo tarpeeksi kovasti, asiat alkaa rullaamaan. Kunhan vain saa projektin alkuun... ja on selvitetty ns.taloudelliset edellytykset :)
Minä voisin vaihtaa eriparisilmäni tuohon astmaan ja kahteen senttiin...;) kaupat?

Massamuusi

Voitko tarkentaa? Vasemman tarkkuus, oikean tarkkuus?

Sikäli kuin ymmärsin oikein, on ainakin 3 tapaa päästä lentäjäksi, ilmavoimat ja helikopteripataljoona, suomen ilmailuopisto (myös vaikea paikka päästä sisään) ja viimeisenä patrian (?) kaupallinen lentokoulu, jossa kurssi tunteineen päivineen liikennelentäjän papereita varten maksaa noin 120000€. Vaatimukset viimeiseen eivät taida olla kovinkaan kovat fyysisesti. Ilmailuopistoon valitaan vuosittain 50 (?) noin 1500 hakijasta, kurssi maksaa n. 10000€. Ja ilmavoimissahan noin 20 pääsee oikeiksi lentäjiksi noin. 4000+ hakijasta, ja se ei maksa vaan siellä saa rahhoo opiskelusta  :P ... Eli vaikkei pääsisi ilmavoimiin tai ilmailuopistoon niin vielä on se kolmas mahdollisuus, joskin se täytyy rahoittaa esim. pankkilainalla (avorahoitteinen?).

Tämä ainakin sen mukaan mitä olen ymmärtänyt. Itsellä on sellainen vakaumus että jos lentäjäksipääsyn esteenä olisi vain pelkkä kiviseinä niin ongelmia ei olisi, mutta kun ruvetaan oikein syynäämään pieniä fyysisiä virheitä niin silloin voi kyllä lyödä pään seinään, ainakin kahdessa ensimmäisessä tapauksessa, tai koulu arvosana, myöskin lähinnä kahdessa ensimmäisessä tapauksessa.
Koti, Uskonto ja Isänmaa

Karoliina

Se on vekkulia miten kaikista pienistä fyysisistä seikoista jo pelkät medikaalit
voi kaatua. Ainakin silloin kun olin lapsi, lapsilta yleisesti puhkottiin
tärykalvoja ja asenneltiin kaikenlaisia ihme putkiloita tärykalvoihin kun oli
korvatulehduksia. Minulle sen sijaan ei ole tehty ko. perforaatiota koskaan,
ja ilmeisesti hyvä, koska ne joilta on aikaisemmin perforoitu tärykalvoa, ovat
joutuneet aikuisenakin taistelemaan asian kanssa ja toistuvasti perforoimaan
sitä uudelleen ja uudelleen. Eipä olisi silloin tiennyt että
medikaalit menee vähintään hyllylle ko. operaatiosta ja komplikaatiot (persistentit korvaongelmat) joita
tiedän joillekin tulleen voivat olla esteenä koko medikaaleille (tuli pengottua
sääntöjä läpi). Sieltä löytyi tosi monta pientä juttua jotka voivat nostaa
seinän pystyyn, oli niillä tekemistä lentämisen kanssa tahi ei.
Hassua sinänsä että kun minulle joskus optikko sanoi taannoin (monta vuotta sitten kun olin vielä parikymppinen ja opintojen alussa)
että minusta ei tulisi ainakaan lentäjää ja että minulla muka ei olisi
3D-näköä paljon ollenkaan
(tämä testi oli muussa yhteydessä kun hankin aurinkolaseja, en ollut silloin
harkitsemassa lentämistä vielä).
Optikko tyhmeliini testasi väärin, tulkitsi tuloksen väärin, antoi väärän lausunnon jne.
mikä kenties
taannoin jossain määrin vaikutti ammatinvalintaani. 3D-näössäni
ei ole mitään vikaa mikä nyt ainakin tuli todistettua kun medikaalit viime keväänä
hankin, syvyysnäköni on päinvastoin hyvä ja muutenkin yllätyin positiivisesti
että taitaisi nuo ominaisuudet kuitenkin riittää luokan 1 kelposuuteen.
Mutta luulo ei ole tiedon väärti ja kannattaa kunkin tutkia soveltuvuutensa kunnolla
eikä luulla että ei kelpaa. Mahdollisesti kuitenkin saattaa kelvata.
Tosin en minä varmaan olisi minun ruotsin numerolla päässyt Ilmailuopistoon tms.
kuitenkaan kun keskiarvolla sinne mennään eikä sillä mitä oikeasti haluaa tehdä
ja mitä oikeasti osaa ja mihin oikeasti on potentiaalia.


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod