Vinkkejä Pohjois-Pohjanmaan lentäjälle

Aloittaja Ansis, maaliskuu 18, 2007, 20:05:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ansis

Koska tuolla ilmailu-onanoijien (http://www.flightforum.fi) foorumilla on ollut voimakkaasti kritiikkiä erästä harrasteilmailijaa kohtaan, toivoisin tähän topicciin rakentavia vinkkejä hänen seuraavaa rakennuskohdetta varten.

Itse suosittelisin helposti ja vähistä tarpeista valmistettua alle 80 kg omamassaltaan olevaa liidintä, jolle on kohtuu helpot määräykset voimassa. Eli esim. suurennettu Zaki, jossa Radne tms. moottorisaha lentäjän jäykistettyihin valjaisiin kiinnitettynä (saa lentolaitteen omamassan helposti kohdalleen).

Lisäksi tämän laitteen olisi olla edullinen ja nopea valmistaa, jos se takavarikoidaan rikoksentekovälineenä.

Mikä olisi varsin epätodennäköistä, jos käyttäyisi fiksusti, eikä syyllistyisi rikkomuksiin tai rikoksiin.

Toisaalta olisi mielenkiintoista nähdä rivi liitimiä tms huutokaupattavien polkupyörien, kirveiden sekä lapioiden tms. rikoksentekovälineiden rivissä poliisilaitoksen huutokaupassa.

Tietysti ne saattaisi päätyä samaan kastiin tuhottujen laittoman alkoholin valmistysvälineiden kanssa.

Siispä helpottakaamme hänen suunnittelutyötään ja antakaa ideoita, joita hän voisi laillisesti toteuttaa.
My mind is willing, but purse is weak.

Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Ansis - maaliskuu 18, 2007, 20:05:45
Itse suosittelisin helposti ja vähistä tarpeista valmistettua alle 80 kg omamassaltaan olevaa liidintä

Missä painoissa renkaalliset versiot menevät? Eli juuri ne, joissa istutaan oikealla
penkillä ja motti persuuksissa.

Savilaakso Harri

LainaaMissä painoissa renkaalliset versiot menevät? Eli juuri ne, joissa istutaan oikealla
penkillä ja motti persuuksissa.

A-luokka muuttui juuri vapaammaksi, kun ilmailulaki väljentyi niiden osalta. Eli
enää ei tarvi lupakirjaa (kelppuutus liitolta vaaditaan), ei medikaalia,
ei rakennuslupia.......

Tyhjämassa voi olla jotain 150-230 kg, matkalentonopeus 80-130 km/h
pelkääjä mahtuu kyytiin, pelto tai jää riittää hyvin lähtöön (eli 50-100 m
sileetä ilman reunaesteitä). Parhaissa malleissa on Rotax 912 puhaltamassa
takana. Todellinen ilmojen moottoripöyrä. Suosittelen. Katso www.efll.net
ja sieltä trike 06.

Terv. Harri


Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Savilaakso Harri - maaliskuu 18, 2007, 20:38:46
Todellinen ilmojen moottoripöyrä. Suosittelen. Katso www.efll.net ja sieltä trike 06.

Aijjaijaijai... Siinä on minun vanhuuspäivieni menopeli, kun lääkärisetä aikanaan toteaa
jotta tsot-tsot  *0* Kellukkeet vielä alle kesäisin, niin on kuin tarkoituksiini tehty.
Itseasiassa tuollainen oli aivan ensimmäinen haaveeni, kun omasta lentohärvelistä rupesin
haaveilemaan. Vaan jostain syystä oli työn ja tuskan takana löytää tarpeeksi silloin
noista tietoja. No eipä nykyinenkään valinta, jonka sitten vihdoin ja viimein löysin netistä,
ole kaduttanut.

-----------------------------------------

Tuossa olisi kyllä riittävä kampe varmasti "Sanginjoellekkin".

Ansis

Ja ne renkaat, samoin kuin moottorinkin, voi siis (ehkä?) laittaa kiinni jäykkiin valjaisiin. Koska myös suksilta on lennetty liitimillä. Liidinhän voi olla myös aerodynaamisesti ohjattu. Kuten jotkut helikopteritkin.

Jossakin Tekniikan Maailmassa liitäjät Pallaksella visioivat mietteitään liitimien tulevaisuudesta, ehkä niissä on vilä kehitysvaraa.
My mind is willing, but purse is weak.

Mikko Kartano

Lainaus käyttäjältä: Ansis - maaliskuu 18, 2007, 20:05:45
Koska tuolla ilmailu-onanoijien (http://www.flightforum.fi) foorumilla on ollut voimakkaasti kritiikkiä erästä harrasteilmailijaa kohtaan, toivoisin tähän topicciin rakentavia vinkkejä hänen seuraavaa rakennuskohdetta varten.

Onkos tämä sitten ilmailun panomiesten palsta..?

-m

Matti Rissanen

On erilaista tehdä kuin haaveilla.



Minä kyllä ehtottaisin ehtottomasti WIG-alusta, asuuhan mies valmiiksi vein iärellä. Tai sitten vetovarjoilua.


Tuomas Kuosmanen

Lainaus käyttäjältä: Matti Rissanen - maaliskuu 19, 2007, 11:34:26
On erilaista tehdä kuin haaveilla.

Ja haaveilussahan ei ole mitään pahaa.

"Käyttäjiemme keski-ikä on noin 30 vuotta, joista pääosa on miehiä. Ilmailu-alueen kirjoittajista hieman yli puolella on lentolupakirja (kysely 1/2005 - 217 vastaajaa ja kysely 10/2005 - 243 vastaajaa). Kyselyn mukaan lisäksi kaksi kolmesta henkilöistä, jotka eivät vielä lupakirjaa omista, ovat kiinnostuneet sellaisen hankkimaan." (http://flightforum.fi/Information)

Millaisella asenteella teidän kerhonne ottaa nämä kiinnostuneet tulevat lento-oppilaat vastaan?

Mutta jatkakaamme aiheesta :)

//Tuomas

Jomppis

Lainaus käyttäjältä: Tuomas  Kuosmanen - maaliskuu 19, 2007, 22:58:46
Lainaus käyttäjältä: Matti Rissanen - maaliskuu 19, 2007, 11:34:26
On erilaista tehdä kuin haaveilla.


Millaisella asenteella teidän kerhonne ottaa nämä kiinnostuneet tulevat lento-oppilaat vastaan?

Mutta jatkakaamme aiheesta :)

//Tuomas


Nyt on pakko hieman jatkaa aiheen vierestä.

Myönnän seuraavani myös tuota 'paheksuttua' toista foorumia ja haaveissa on (tai oli) hankkia (PPL tai UPL) pahvit heti kun taloudellinen tilanne antaa mahdollisuuden.

Tuo säikeen avaava kommentti kyllä sai miettimään.. Tuntevatko tosiaan lupakirjan omistajat olevansa noin paljon parempia kuin muut?! :o Jos asenne on tuollainen, taitaa aika sisäänpäin lämpiäväksi jäädäkin touhu. Taidan pysytellä pelkkänä ilmailurunkkarina jatkossakin.  :dontknow:

Tuomas Kuosmanen

Älä nyt syyllisty samanlaiseen yleistämiseen itse ;)

Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Jomppis - maaliskuu 20, 2007, 00:23:25
Tuntevatko tosiaan lupakirjan omistajat olevansa noin paljon parempia kuin muut?! :o
Jos asenne on tuollainen, taitaa aika sisäänpäin lämpiäväksi jäädäkin touhu.

Voin kertoa omakohtaisena kokemuksena, että parannusta on tapahtunut
viime vuosina tuon asian osalta paljon. Vieläkin tosin löytyy ilmailijoita,
jotka vertaavat itseään poliisiin, dippi-inssiin ;), ilmailuhallinnon pääjehuksi
(miinus Miuku, ei lasketa mukaan, kun sitä kuitenkin on  :thumbsup:),
mutta kyllä pääsääntöisesti homma on oikein mukavaa. Se mitä näissä
foorumeissa kirjoittelu antaa ihmisestä jonkinmoisen kuvan, ei useinkaan
pidä paikkansa. Itsellänikin tavan maalaisjunttina soi puhelin ilmailun tiimoilta
vähintään kerran viikossa, kun joku haluaa jostain ilmailuun liittyvästä keskustella,
kertoa, kysellä, neuvoa, ostaa, myydä ja monet naurut (hyväntahtoiset) ja
toisaalta myös osanotot menetyksien johdosta on näin hoidettu hyvässä
hengessä....

Älä missään nimessä meidän muutaman provoilijan vuoksi säikähdä / menetä uskoasi!

Minä varsinkin kuuluun sarjaamme "ärsyttävä, muka kaikkitietävä". En tiedä mistä
se johtuu, mutta joskus on oikein mukavaa ravistella tätä porukkaa hereille
tavalla tai toisella.

Ari Simonen

Lainaus käyttäjältä: Ansis - maaliskuu 18, 2007, 20:05:45
Koska tuolla ilmailu-onanoijien (http://www.flightforum.fi) foorumilla
Keskustelun avaaja taitaa itsekkin olla kyseisten käsitöiden vankka harrastaja kun noin hyvin seuraa naapurifoorumin tapahtumia. :2funny:

Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - maaliskuu 20, 2007, 16:33:32

Vaatimukset eivät ole niin "ylipääsemättömiä" että tarvitsisi enään lentää "laittomasti"  :thumbsup:


TODELLA hieno yhteenveto, saati, että lopputulos myös aivan mainio!

ps. Pistitkö myös flightfoorumiin?  ;)

Ansis

Lainaus käyttäjältä: Ari Simonen - maaliskuu 20, 2007, 11:15:57
Lainaus käyttäjältä: Ansis - maaliskuu 18, 2007, 20:05:45
Koska tuolla ilmailu-onanoijien (http://www.flightforum.fi) foorumilla
Keskustelun avaaja taitaa itsekkin olla kyseisten käsitöiden vankka harrastaja kun noin hyvin seuraa naapurifoorumin tapahtumia. :2funny:

Tottakai, koska onanointi suojaa myös eturauhassyövältä. Tosin fetisseihini ei kuulu lentokoneet :)
My mind is willing, but purse is weak.

Ansis

My mind is willing, but purse is weak.

Tomppa

#15
Olen pahoillani Ansis, että vastaukseni venyi näin pitkälle. Olen surffannut siellä toisella foorumilla. En ole mielestäni tuon mainitsemasi "alan" harrastaja. Ihmettelen millä valtuuksilla loukkaat toisia Ilmailun harrastajia, noilla kommenteillasi? Taidat olla itse ELVIS!!!
Itse olen harrastanut ilmailua lennokkipoikana, purjelentäjänä, laskuvarjohyppääjänä, simulaattorilentäjänä ja mm. isän kyydissä mopulla, moottorikoneella ja helikopterilla, eikä koskaan ole tullut mieleeni haukkua toisen lajin harrastajaa niin kuin Sinä.
Onko vika siinä, etten ole vielä ohjannut ultraa???  No tuskinpa vain. Ehkäpä vika on asenteissa.
Kaikkien kannattaisi tutustua myös siihen toisen kaverin lajiin, sekin voi olla kivaa ja siellä voi olla ihan oikeita ilmailun ystäviä. 70´luvulla mua pilkattiin koulussa, kun äiti neuloi mun takkiin hihamerkin "olen suuri ilmailun kannattaja".
Että revi Ansis siitä.
T: Tomppa
PS. Tiedän,että tää ei liittynyt sun aiheeseen.  Rupes vaan keittään...

Ansis

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - marraskuu 30, 2007, 23:47:39
En ole mielestäni tuon mainitsemasi "alan" harrastaja.

Kannattaisi ehkä kokeilla...

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - marraskuu 30, 2007, 23:47:39Taidat olla itse ELVIS!!!
Kaikki minut nähneet ovat varmasti eri mieltä, sitäpaitsi Elviksen elämäntavoilla voisi medikaalin saaminen olla epävarmaa. Viimeksi näin Elviksen näköisen kitaristin Vilamourassa Portugalissa muutama viikko sitten.
Enkä sitäpaitsi osaa soittaa kitaraa...


Lainaus käyttäjältä: Tomppa - marraskuu 30, 2007, 23:47:39
Itse olen harrastanut ilmailua lennokkipoikana, purjelentäjänä, laskuvarjohyppääjänä, simulaattorilentäjänä ja mm. isän kyydissä mopulla, moottorikoneella ja helikopterilla, eikä koskaan ole tullut mieleeni haukkua toisen lajin harrastajaa niin kuin Sinä.
Onko vika siinä, etten ole vielä ohjannut ultraa???  No tuskinpa vain. Ehkäpä vika on asenteissa.
Kaikkien kannattaisi tutustua myös siihen toisen kaverin lajiin
T: Tomppa
PS. Tiedän,että tää ei liittynyt sun aiheeseen.  Rupes vaan keittään...

Hienoa, että myös sinä olet sekakäyttäjä. Ja mielestäni en ole haukkunut muiden lajien harrastajia normaalia enemmän, kyllähän sitä kentän reunalla kuulee kaikenlaista kuittia tikunheittäjästä väkisinlentäjään.
Ja se ultran ohjaamattomuus saattaa olla tietyssä ympäristössä myös puhtaasti positiivinen asia.

Toivottavasti lämmöt alkaa pikkuhiljaa laskemaan, jos ei, suosittelen kääntymään paikallisen lääkäriaseman puoleen.

Hitto, kun nää hymiöt jää tänne alas :thumbsup: ::) ::) ;) no jokainen saa laittaa ne mielestään sopiviin väleihin ja vielä lisätä sopimiksi katsomiaan lisää...

Kaikella ystävyydellä; Ansis
My mind is willing, but purse is weak.

Tomppa


Ja mielestäni en ole haukkunut muiden lajien harrastajia normaalia enemmän,



Vai,että normaalia enemmän. Mikähän on normaali haukkuma määrä esim. 12-vuotiasta simulaattoriharrastajaa kohti?
Uskomatonta asennetta! Ei lupakirjan haltija mikään ylijumala ole, joka voi kettuilla kelle tahtoo ja kuinka paljon vaan. (guru)
Luulisin, että sinäkin olet ollut oppilaana jossain ilmailukerhossa, mutta siellä tuskin on tuollaista asennetta opetettu.
Täytyy vain muistaa, ettei hauku ketään "normaalia" enemmän.
En ymmärrä, mikä voi noin ärsyttää siinä toisessa keskustelupalstassa? Sehän on pelkästään positiivista, että junnut kyselee asioista, jotka askarruttavat pientä mieltä. Kaikilla ei ole kotona lentäjä iskää, tai äippää jolta vois kysellä.
Mietipä asiaa sitten, kun laskeudut sieltä norsunluutornistasi tänne meidän kuolevaisten joukkoon.
Haukuinkos minä nyt sinua normaalia enemmän (en tiedä rajoja).
Edelleen rakentavassa hengessä
Tomppa

Ansis

Tomppa hyvä,

et ilmeisesti ole ollut lasten ja nuorten kanssa riittävästi tekemisissä, kun et tunnu tietävän heidän kielenkäytöstään ja haukkumisesta mitään. Mielestäni tässä ei ole haukuttu ketään, tuo mainitsemani foorumin nimen versio on ollut käytössä ilmeisesti sen alkuajoista alkaen? En ole myöskään ärsyyntynyt siitä sen olemassaolon vuoksi. Sen sijaan alkoi ihmetyttämään siellä kirjoittelevien jo moderoidut kommentit tämän aiheen otsikossa mainittua persoonaa kohtaan, josta johtuen halusin antaa hänelle mahdollisuuden toteuttaa unelmaansa painovoiman uhmaamisesta laillisesti ja kenties ohjata häntä sosiaalisemman ilmailutoiminnan pariin. Siellä palstalla ei oikein sympattu miestä, joten tein tämän aiheen tänne.

Ja täällä sitten kaiken huumorin ohessa tuotiin julki kansankielinen versio auttamaan kaikkia byrokratiaa pelkääviä ilmailun pariin.
On tietysti hyvä asia, että siinä toisessa foorumissa kysellään asioita ja vastataan tyhmiltäkin tuntuviin kysymyksiin. Niin myös täällä tietämättä kyselijän iästäkään mitään. Lisäksi täällä voi kysyä anonyymisti saaden vastauksen, tosin joskus on anonyymiyttäkin arvosteltu.

Koska tämä aihe on minun puolestani tehnyt tarpeensa ja mennyt pilkälle ohi, ehdotan modelle aiheen lukitsemista sen jälkeen, kun Tomppa on antanut kommenttinsa tähän.

Ansis


Ps. kyllä minäkin olen osallistunut purjelentosimulaattorin tekoon... ei siitä sen enempää.
My mind is willing, but purse is weak.

Tomppa

Olkoon näin.
T. Kolmen lapsen isä tomppa

Jyrki Viitasaari

No nii!

Kun taas on tulossa sekin aika, jolloin pitäisi olla maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto. Sitä muuten kaikille minunkin puolesta.
Jyrki Viitasaari

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod