S....nan puupäät

Aloittaja Ansis, helmikuu 25, 2007, 11:47:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ansis

Koskee varsinkin Nummelassa häiriköivän valko-sinisen Ikaruksen sisältöä, jotka on päättäneet ajella läpäreitä luistinradalla ja tehdä lähestymisharjoituksia luistelevan ja hiihtävän ihmisjoukon yli.

Lukekaa bulletiinit ennen lentoa: http://www.finavia.fi/ais/bulletins/index.htm



EFNU/NUMMELA

AGA
    LENTOPAIKALLA EI TALVIKUNNOSSAPITOA. LISÄTIETOJA KENTÄN
    KÄYTETTÄVYYDESTÄ TEL 040-5014736.
    06NOV06 0730 - 27APR07 1000 (EFHK/1/K6393/06)

    RWY04/22 CLSD.
    16JAN07 0830 - 31MAR07 0700 (EFHK/1/K0132/07)


My mind is willing, but purse is weak.

jkph

#1
Puupäille ja muillekin:

Nummelan uusi radiotaajuus on 122.100

http://www.finavia.fi/ais/vfr/ad/EFNU.html#999212

Ei ole kukaan kehdannut tunnustaa, jostain kumman syystä... Toivottavasti edes viesti on mennyt perille. Niin valitettavan harva poutapilotti vaivautuu perehtymään tarjolla olevaan tietoon ja muutoksiin

EDIT: Hauskaa, kukaan ei kehtaa tunnustaa saati sitten arvostella puupääidioottien toimintaa... Jäljet johtaa kenties erääseen Malmilla toimivaan mustalaisten ultrailmailukerhoon joka vaihtelee koulutuskoneyksilöitään rivakkaan tahtiin. Myöntäkää edes että ansiksen kommentti oli _TÄYTTÄ_ asiaa, toivottavast ex-ansiolentäjä-ex-tms -henkilö on jotain oppinut. Lähestymiset ja ennenkaikkea läpilaskut luisteluradalle ovat pahinta mahdollista pr:ää meidän kaikkien (?) rakastamalle harrastukselle.

MIETTIKÄÄ KERRAN,odotelkaa hetki JA MIETTIKÄÄ TOISEN KERRAN, polttakaa vaikka tupakki tai jotain muuta vastaavaa JA MIETTIKÄÄ VIELÄ KOLMANNEN KERRAN ennen kuin menette talvella korpikentälle. Etenkin jos VFR-Suomi -oppaassa annettu numero ei vastaa eikä ole muuten varmuutta ko kentän kunnosta. Ja sinä miettiessä surffatkaa vaikka netissä. Pienellä omahyväisyydellä voitte tehdä uskomattoman paljon harmia suurelle joukolle toisia harrastajia!

Katsokaa peiliin asianosaiset, ja muutkin!! Hyvä lennonvalmistelu on puoli lentoa!!
Tieto lisää tuskaa. Onneksi on Buranaa.

Mikko Sokero

Terve tännekin palstalle.

Jos tuo lentoharjoittelija on todella lupakirjapilotti, suosittelisin tanakkaa asenteiden kääntämistä 180 astetta tai siirtymistä vaikkapa simulaattoriharjoitteluun. Ja vaikka ei olisikaan lupakirjanhaltija, asenteiden reivaus ei olisi pahitteeksi. Eihän lappu kenestäkään autuasta tee...

Hyi hitto.

Ansis

#3
Sunnuntaina 11.3 2007 klo n. 1515 suomen talviaikaa suljetulle kiitotielle kävi tekemässä n. 4 metrin korkeudella ohilennon OH-U519. Tämän näin selvästi itse, ja huomenna teen siitä kupongin, koska vielä hetki sitten bulletiinin mukaan baana oli suljettu.


Mikolle tiedoksi, asenteita on tosiaan reivattu, sillä reivaaminen tarkoittaa vähentämistä. Purjeveneessä reivattaessa nimittäin vähennetään käytössä olevaa purjepinta-alaa.
My mind is willing, but purse is weak.

Ari Simonen

#4
KÄRÄYTÄ KAVERI PÄIVÄSSÄ.
Tuohon vaan jatkoksi kaikki toilailut niin hyvä tulee

Edit: Koskapa tuohon ei ole kukaan tarttunut niin täsmennettäköön että minusta on ihan OK että teet tapauksesta virallisen kupongin. Mutta rekkareiden julkistaminen tässä foorumissa on perin ongelmallista koska epäilyn varjo voi langeta syyttömän ylle.Ilmaalusrekisteri ja kuukkelin haku kertoo mitä kertoo muttei sitä kuka lensi konetta.Konehan voi olla vuokrattu tai lainattu.

Ansis

Pyydän anteeksi yllämainitun ilma-aluksen rekisteritunnuksen julkaisemista, kävin vähän lämpimänä tuolloin.

Sen omistaja ei ollut tosiaan tapahtumassa mukana.

Koska lumet ja luistinrata on kentältä sulaneet, niin bulletiiniin on mahdollisesti tulossa muutos.

Yrittäkäämme jatkossa toimia järkevämmin, niin ei tarvitse turistella herneitä nenästä.
Hauskaahan tämänkin ilmailun muodon tulisi olla.
My mind is willing, but purse is weak.

Ilkka Terttunen

Minä olen ilmeisesti tuo nimimerkki Ansiksen s....nan puupääksi nimeämä henkilö.
Koska katson joutuneeni syyttä julkisen herjauksen kohteeksi, haluan sanoa seuraavaa:

Ansis:
S....nan puupäät
« : Helmikuu 25, 2007, 11:47:06 »

Tämän "rakentavan keskustelun" aloituspäivämäärän lähelle sopii ainoa laskuni suksilla
Nummelaan, 21.2.2007, ja silloinkin poikkiradalle 27.

Ansis:
Lukekaa bulletiinit ennen lentoa: http://www.finavia.fi/ais/bulletins/index.htm

Ne täytyy myös ymmärtää. Nimittäin:

EFNU/NUMMELA
AGA
    LENTOPAIKALLA EI TALVIKUNNOSSAPITOA. LISÄTIETOJA KENTÄN
    KÄYTETTÄVYYDESTÄ TEL 040-5014736.
    06NOV06 0730 - 27APR07 1000 (EFHK/1/K6393/06)

    RWY04/22 CLSD.
    16JAN07 0830 - 31MAR07 0700 (EFHK/1/K0132/07)

Ensimmäinen lause ei suinkaan tarkoita, että lentopaikka on suljettu.
Jos soitatte tuohon annettuun numeroon, saatte kuulla, että poikkirata
on nimenomaan käytettävissä lentotoimintaan – ei vaan ole kunnossapitoa.

Ansis:
Koskee varsinkin Nummelassa häiriköivän valko-sinisen Ikaruksen sisältöä, jotka on päättäneet ajella läpäreitä luistinradalla ja tehdä lähestymisharjoituksia luistelevan ja hiihtävän ihmisjoukon yli.
Läpäreitä en ole tehnyt. On kuitenkin kaksi tärkeää syytä miksi lensin kaksi kertaa matalalla
aiotun laskupaikan yli. Ensinnäkään laskupaikan kunnon riittävä arviointi ei onnistu korkealta.
Toiseksi, Ikaruksen hiljaisuudesta johtuen, jouduin tekemään ylilennon matalalla saadakseni
radalla olevat ulkoilijat huomaamaan laskuaikeemme.
Tästä huolimatta ensimmäinen lähestyminen päättyi ylösvetoon kun taas pari ihmistä päätti
hiihdellä keskelle rataa.
Näiden kahden matalakierroksen aikana tulee pakosti ylitettyä tuo suljettu rata luistinratoineen.
Ongelmanahan nimenomaan Nummelassa on se, että ihmiset pitävät käytössä olevia kiitoteitä
ulkoilualueinaan (myös kesällä!)

Kyseessä ei siis missään tapauksessa ole ollut ihmisten pelottelu ja 'räimintä'!
Kiistän täten jyrkästi minuun kohdistetut syytökset!


Veljeys, suhteellisen korkea moraali ja turvallisuuteen tähtäävä toiminta on ilmailussa ylpeyden
aihe. Suuri kunnia tästä turvalliseen lentotoimintaan tähtäävästä toiminnasta kuuluu Ilmavoimille ja siellä aikanaan aloitetulle työlle.
Jokainen lentäjä on tehnyt virheitä, niin minäkin. Tuon em. työn seurauksena voimme mekin nykyään kertoa virheistämme pelkäämättä aina seuraamuksia täten edistäen omaa asiaamme.   
On myös hienoa havaita, että on olemassa tällainen foorumi, jossa voi jakaa asiallista tietoa, neuvoja ja kokemuksia muille harrastajille!

Itse sain tietää tällaisen sivuston olemassaolosta kun työtoverini tervehti minua lentoaseman
käytävällä 's....nan puupääidiootiksi' ( kiitos 'Ansis' ja 'jkph'!).
Olen harrastanut ilmailua yli neljäkymmentä vuotta sen eri muodoissa ja ammatiksenikin yli
kolmekymmentä. En ole koskaan ennen törmännyt tällaiseen suorastaan vihamieliseen asenteeseen ja kirjoitteluun!

jkph:
EDIT: Hauskaa, kukaan ei kehtaa tunnustaa saati sitten arvostella puupääidioottien toimintaa... Jäljet johtaa kenties erääseen Malmilla toimivaan mustalaisten ultrailmailukerhoon joka vaihtelee koulutuskoneyksilöitään rivakkaan tahtiin. Myöntäkää edes että ansiksen kommentti oli _TÄYTTÄ_ asiaa, toivottavast ex-ansiolentäjä-ex-tms -henkilö on jotain oppinut. Lähestymiset ja ennenkaikkea läpilaskut luisteluradalle ovat pahinta mahdollista pr:ää meidän kaikkien (?) rakastamalle harrastukselle.

On suorastaan törkeää heittää 'sitä itseään' jonkun kerhon niskaan ilman mitään todisteita!
Itse Malmilla ultratoimintaa seuranneena olen suorastaan yllättyneenä pannut merkille kuinka korkeatasoista koulutusta siellä annetaan ja kuinka vastuuntuntoisesti siellä toimitaan!
Erityisesti tämä pätee kerhoon, jota luulen kirjoittajan mustamaalaavan!

Nimimerkki 'Ansiksen' aloittama ja häntä kritiikittömästi säestävien 'jkph':n ja Mikko Sokeron
kirjoittelu on mielestäni varsin ala-arvoista. Vai oletteko tosiaan sitä mieltä, että tämä on sitä
kehittävää ja hyvää pr:ää?

KÄRÄYTÄ KAVERI PÄIVÄSSÄ.
Tuohon vaan jatkoksi kaikki toilailut niin hyvä tulee

Oletko Ari Simonen todella tätä mieltä ja että se edistää yhteistä asiaamme!? :
Olen syvästi pettynyt yllänähdyn kaltaiseen kirjoitteluun ja asenteeseen.
En halua olla missään tekemisissä tämänhenkisen toiminnan kanssa, joten poistun tämän vastineeni kirjoitettuani joukostanne.

Kiitos kuitenkin, jos jaksoit lukea tähän asti!
Kaikesta huolimatta toivotan kaikille hyviä kelejä ja turvallisia lentoja!

Ilkka Terttunen
Lentokapteeni, tarkastuslentäjä, MD11
17000+ tuntia

Tuomas Kuosmanen

Mainiota. Kiitos että maltoit selittää asiasi, taas opin monta asiaa, enkä vähiten siitä mistä kaiken maailman ilmailuhuhut syntyvät. Monestihan tässä on syynä se että katsotaan asioita omasta vinkkelistä ja monesti se tulkinta tapahtumien kulusta ja toiminnasta tulee siksi ymmärrettyä väärin.

Meillä on sen verran pienet piirit että olisi tosiaan ihan hyvä harrastaa sitä morjestelua enemmän siellä kentän laidalla. Ymmärrys voisi lisääntyä. :)

Haluan itse pyytää anteeksi sortumistani yksipuoliseen tulkintaan, asiallinen selityksesi oli hyvin opettavainen. Toivottavasti viihtyisitt foorumilla myös jatkossa tästä "räväkästä" alusta huolimatta. :) En usko että tämä antoi ihan täyttä kuvaa foorumin hengestä.

//Tuomas

taotao

Nummelan tilanteesta johtuen nuo mielipiteet voi aina vähän läikähtää:(
Nummelassa koiran kusettajat ja lenkkeiliät ovat tottuneet kävelemään kentällä
pursikauden ulkopuolella vähän villisti..sen jälkeen kun Eki siirtyi muutamia vuosia
sitten korkeampiin korkeuksiin:(
Luistinradasta oli sovittu etukäteen ja olisi tietty ollut toivottavaa ettei ihmisiä
olisi säikytelty...Kiikalassa ei tietääkseni ole talviurheilua..jos tarvii läpäreitä harjoitella!
Nummela on muutenkin huono paikka moiseen koska asutusta on paljon ja vaikka valittajat
ovatkin harvassa ei ole toivottavaa heitä ärsyttää enempää kuin on pakko!
Niin saatais pitää kenttämme ainakin toistaiseksi :)

Ari Simonen

Lainaus käyttäjältä: Ilkka Terttunen - maaliskuu 16, 2007, 02:42:57

KÄRÄYTÄ KAVERI PÄIVÄSSÄ.
Tuohon vaan jatkoksi kaikki toilailut niin hyvä tulee

Oletko Ari Simonen todella tätä mieltä ja että se edistää yhteistä asiaamme!? :
Olen syvästi pettynyt yllänähdyn kaltaiseen kirjoitteluun ja asenteeseen.


Todellakaan en ole sitä mieltä että käräytä kaveri päivässä. Se oli tarkoitettu kritiikiksi tälle varsin tiukkapipoiselle keskustelujuonteelle ja uskon niin tuon useinpien ymmärtäneen. Pahin töppihän siinä oli se rekkareiden julkistaminen.

Ansis

Lainaus käyttäjältä: Ilkka Terttunen - maaliskuu 16, 2007, 02:42:57
Minä olen ilmeisesti tuo nimimerkki Ansiksen s....nan puupääksi nimeämä henkilö.
Koska katson joutuneeni syyttä julkisen herjauksen kohteeksi, haluan sanoa seuraavaa:

Tämän ?rakentavan keskustelun? aloituspäivämäärän lähelle sopii ainoa laskuni suksilla
Nummelaan, 21.2.2007, ja silloinkin poikkiradalle 27.

Ansis:
Lukekaa bulletiinit ennen lentoa: http://www.finavia.fi/ais/bulletins/index.htm
Ne täytyy myös ymmärtää. Nimittäin:

EFNU/NUMMELA
AGA
    LENTOPAIKALLA EI TALVIKUNNOSSAPITOA. LISÄTIETOJA KENTÄN
    KÄYTETTÄVYYDESTÄ TEL 040-5014736.
    06NOV06 0730 - 27APR07 1000 (EFHK/1/K6393/06)

    RWY04/22 CLSD.
    16JAN07 0830 - 31MAR07 0700 (EFHK/1/K0132/07)

Ensimmäinen lause ei suinkaan tarkoita, että lentopaikka on suljettu.
Jos soitatte tuohon annettuun numeroon, saatte kuulla, että poikkirata
on nimenomaan käytettävissä lentotoimintaan ? ei vaan ole kunnossapitoa.


Ansis:
Koskee varsinkin Nummelassa häiriköivän valko-sinisen Ikaruksen sisältöä, jotka on päättäneet ajella läpäreitä luistinradalla ja tehdä lähestymisharjoituksia luistelevan ja hiihtävän ihmisjoukon yli.
Läpäreitä en ole tehnyt. On kuitenkin kaksi tärkeää syytä miksi lensin kaksi kertaa matalalla
aiotun laskupaikan yli. Ensinnäkään laskupaikan kunnon riittävä arviointi ei onnistu korkealta.
Toiseksi, Ikaruksen hiljaisuudesta johtuen, jouduin tekemään ylilennon matalalla saadakseni
radalla olevat ulkoilijat huomaamaan laskuaikeemme.
Tästä huolimatta ensimmäinen lähestyminen päättyi ylösvetoon kun taas pari ihmistä päätti
hiihdellä keskelle rataa.
Näiden kahden matalakierroksen aikana tulee pakosti ylitettyä tuo suljettu rata luistinratoineen.
Ongelmanahan nimenomaan Nummelassa on se, että ihmiset pitävät käytössä olevia kiitoteitä
ulkoilualueinaan (myös kesällä!)

Kyseessä ei siis missään tapauksessa ole ollut ihmisten pelottelu ja ?räimintä?!
Kiistän täten jyrkästi minuun kohdistetut syytökset!


Kiitos kuitenkin, jos jaksoit lukea tähän asti!
Kaikesta huolimatta toivotan kaikille hyviä kelejä ja turvallisia lentoja!

Ilkka Terttunen
Lentokapteeni, tarkastuslentäjä, MD11
17000+ tuntia



Lyhentelin hieman Ilkka Terttusen kirjoitusta vastaustani varten. Myönnän syyllistyneeni törkeään provosointiin kaikessa kirjoittelussani tehostaakseni sanoman perille menoa, joka näyttää kantaneen hedelmää aiheen lukukertojen perusteella.

Mutta asiaan, kuinkahan monta valkosinistä Ikarusta on suomessa, varmasti suhteutettuna henkilöautoihin, yhtä monta, kuin on harmaita Corollia. Joten vielä kerran miettisin asiaa, varsinkin ensimmäisen kirjoitukseni kohdalla, en yksilöinyt konetta johtuen rekisteritunnuksen epävarmuudesta silminnäkijöiltä. Koneen tosin näin kauempaa itsekin.



EFNU/NUMMELA
AGA
    LENTOPAIKALLA EI TALVIKUNNOSSAPITOA. LISÄTIETOJA KENTÄN
    KÄYTETTÄVYYDESTÄ TEL 040-5014736.
    06NOV06 0730 - 27APR07 1000 (EFHK/1/K6393/06)

    RWY04/22 CLSD.
    16JAN07 0830 - 31MAR07 0700 (EFHK/1/K0132/07)

Olen itse syyllinen ensimmäiseen lauseeseen, joka on otettu käyttöön useammallakin korpikentällä AD CLSD sijaan, joka oli tapana laittaa aiemmin Nummelassakin.

Syynä oli monella lentopaikalla tapahtuva, varsin ultrakevytlentäminen talviaikaan.

Kuitenkin AD CLSD aikaansaa yllättävästi kaskovakuutukseen 10% lisäomavastuun, joka käytännössä aikaansai lentokatkon, sekä siitä aiheutuvat seuraukset, jotka varmaan tarkastuslentäjänäkin ymmärrät.


Alempi lause taas tarkoittaa kiitotietä 04/22, joka on Nummelan lentopaikan virallinen kiitotie 04/22.
Eli asfaltoitu kiitotie 04/22, jossa on maalaamalla tehdyt kynnysmerkinnät. Eli sitä tuskin olet ylittänyt lentäessäsi olosuhteiden tarkistuslentoa kiitotien 27 suunnassa.


Ompas noiden lyhenteidenkin tulkinta näköjään vaikeata.

Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei tästä aiheesta enää kannata riidellä enempää, konettasi lainannut pilotti soitti minulle toissa iltana ja kertoi toimintaansa johtaneet tekijät. Ymmärtääkseni hänen kanssaan pääsimme yhteisymmärrykseen.

Valitettavasti joskus tulee liikaa kirjoiteltua, joista sitten menee herneet nenään.


Kari Ansamaa, puhelimella +358400577246 klo 1000-2000.



My mind is willing, but purse is weak.

Nils Rostedt

Sinänsähän tämä on ihan opettavainen tarina. Itselleni, kentän satunnaiskäyttäjänä (pyöräkoneella) ensimmäinen reaktio notameihin on että kentälle ei ole nyt asiaa, kun lisäksi poikkikiitotie 09/27 yleensä ei ainakaan ole paremmassa kunnossa kuin suljettu 04/22. Mutta poikkikiitotiehan on tosiaan auki ja voihan se suksikoneella olla käyttökelpoinenkin.

Mikä on muuten kentän kelitilanne tällä hetkellä? Onko toiveita että koneen voisi saada lähiaikoina hallista ulos ja taivaalle?

Mikko Sokero

Kylläpä täytyy sanoa, että koko tarina muuttui ihan täysin kun sai toisen osapuolen kuvauksen tapahtuneesta. Näin se mielipiteen muodostaminen tapahtuneesta muuttuu. Hyvä niin.

En ole tottunutkaan näin suoraviivaisen kirjoittelun lukemiseen. FSN:n puolella ollaan ilmeisesti paljon pidättyväisempiä tekstimuotoisissa kannanotoissa.

Hyviä ja turvallisia lentoja sekä laskuja kaikille.

Ensi kerralla tulen paikalle vieraana niin ei tule liikaa karmavelkaa.  ;D

Mikko Sokero

Lainaus käyttäjältä: Ilkka Terttunen - maaliskuu 16, 2007, 02:42:57
Nimimerkki 'Ansiksen' aloittama ja häntä kritiikittömästi säestävien 'jkph':n ja Mikko Sokeron
kirjoittelu on mielestäni varsin ala-arvoista. Vai oletteko tosiaan sitä mieltä, että tämä on sitä
kehittävää ja hyvää pr:ää?
En ole sitä mieltä, että tämä on hyvää ja kehittävää pr:ää.

Alkukertomus oli niin raflaava, että tuskinpa satunnaisena vierailijana olisin juuri muuta voinut sanoa kuin sen minkä sanoin. Säestin, koska oletin tarinan tapahtuneen alkuperäisen kertomuksen mukaisesti. Jälkeenpäin tuli uutta tietoa ja toisen osapuolen kertomus toi jutun oikeaan valoon.

Sellaista elämä on. Ei tosiaankaan aina oikein reilua.

Hansakse

Että luistelijoille/hiihtäjille on annettu lupa reuhata kentällä? Eikös latuja ole metsät täys ja jäähallejakin joka paikkakunnalla väh.5kpl.
Ensin jännitti, sitten sitä halus lisää, ja nyt tuntuu et kaikki ne on vähän saman laisia, eri näkösiä vaan??

Ansis

Lainaus käyttäjältä: Mikko Sokero - maaliskuu 17, 2007, 21:04:30
Alkukertomus oli niin raflaava, että tuskinpa satunnaisena vierailijana olisin juuri muuta voinut sanoa kuin sen minkä sanoin. Säestin, koska oletin tarinan tapahtuneen alkuperäisen kertomuksen mukaisesti. Jälkeenpäin tuli uutta tietoa ja toisen osapuolen kertomus toi jutun oikeaan valoon.

Sellaista elämä on. Ei tosiaankaan aina oikein reilua.

Hyvä Mikko Sokero, milloin kumottiin alkuperäinen kertomus? Jälkeenpäin siihen tuli toinen tapahtumakuvaus, joka oli ilmeisesti liian raju? Ilkka Terttusen oma kertomus antoi onneksi hänen näkemyksensä asiasta sekä lisäsi tuskaa. Siis eikö mielestäsi suomessa ole muita valkosinisiä Ikaruksia? Itsekin olen lentänyt monella.

(Ilmailu)Foorumi kirjoittelusta puheenollen, ei se siellä kolmannellakaan foorumilla oleva Pohjois-Pohjanmaan ilmailuharrastajaa koskeva kirjoittelukaan kovin herrasmiesmäiseltä vaikuta, kuten valitettavasti on nykyisin kaiken käyttäytymisen laita. Olen ollut mukana sekä lupavapaassa- että luvanvaraisessa viestinnässä vuodesta ~1984, ja lupavapaassa alkoi olla jo tuolloin mukana epäasillisempaa käytöstä, kuin tällä foorumilla.
Luvanvaraisessakin harrasteviestinnässä on ollut välillä mielenkiintoisia hetkiä varsinkin 3699 kHz LSB, jonka parhaat/pahimmat kommentit läheteeiin viime kesänä jopa yleisradiotaajuudella.

Kari J. Ansamaa.
My mind is willing, but purse is weak.

Mikko Sokero

Alkuperäinen ja myöhemmin lähetetty tarkentava kertomus poikkeavat tyyliltään ja sanomaltaan oleellisesti toisistaan. Suomen kieli mahdollistaa käsittämättömän hienolla tavalla saman asian kertomisen LIKI samalla tavalla mutta vaikutelma on aivan toinen. Tähän sopii esimerkki vanhasta lokikirjajutusta: laivan lokikirjaan piti merkitsemän aina kaikki poikkeava. Nokkela pursimies ei ollut hyvissä väleissä kapteenin kanssa, joten hän kirjoitti lokikirjaan "kapteeni oli tänään selvin päin". Kapteeni saattoi olla selvin päin vaikkapa 360 päivää vuodessa, mutta kun vain yhtenä päivänä kirjataan todellisuus, tulee vaikutelmaksi juuri päinvastainen.

En ole "kumonnut" alkuperäisen kirjoituksen tapahtumakuvausta. Jälkeenpäin tullut kirjoitus toi selityksen tapahtuneeseen tai sen mahdolliseen erheelliseen tulkintaan.

Minun kirjoitukseni on tässä aivan sivujuonne. Nyt tiedän, kuinka tulee suhtautua tunteenomaisiin kirjoituksiin. Kannattaa nukkua yön, tai jopa kahden, yli. Voipa jättää kirjoittamattakin kokonaan. Jos olisin jättänyt kirjoittamalla taivasteluni, joka olisi ollut viisasta, ei tätäkään keskustelua tarvitsisi käydä.

Itse olen ollut lehtimies käytännössä pikkupojasta lähtien. Olin ensimmäisen kesän toimittajana kun oli 17-vuotias. Jotain tiedän viestinnästä minäkin. Tiedän ainakin, kuinka se menee pieleen ja epäonnistuu Wiion lakia noudattaen. Tässä kävi nyt niin.

En haluaisi millään jatkaa tätä keskustelua. Se on niin turhaa.

Ystävällisesti,

MS

Lainaus käyttäjältä: Ansis - maaliskuu 18, 2007, 09:18:28
Lainaus käyttäjältä: Mikko Sokero - maaliskuu 17, 2007, 21:04:30
Alkukertomus oli niin raflaava, että tuskinpa satunnaisena vierailijana olisin juuri muuta voinut sanoa kuin sen minkä sanoin. Säestin, koska oletin tarinan tapahtuneen alkuperäisen kertomuksen mukaisesti. Jälkeenpäin tuli uutta tietoa ja toisen osapuolen kertomus toi jutun oikeaan valoon.

Sellaista elämä on. Ei tosiaankaan aina oikein reilua.

Hyvä Mikko Sokero, milloin kumottiin alkuperäinen kertomus? Jälkeenpäin siihen tuli toinen tapahtumakuvaus, joka oli ilmeisesti liian raju? Ilkka Terttusen oma kertomus antoi onneksi hänen näkemyksensä asiasta sekä lisäsi tuskaa. Siis eikö mielestäsi suomessa ole muita valkosinisiä Ikaruksia? Itsekin olen lentänyt monella.

(Ilmailu)Foorumi kirjoittelusta puheenollen, ei se siellä kolmannellakaan foorumilla oleva Pohjois-Pohjanmaan ilmailuharrastajaa koskeva kirjoittelukaan kovin herrasmiesmäiseltä vaikuta, kuten valitettavasti on nykyisin kaiken käyttäytymisen laita. Olen ollut mukana sekä lupavapaassa- että luvanvaraisessa viestinnässä vuodesta ~1984, ja lupavapaassa alkoi olla jo tuolloin mukana epäasillisempaa käytöstä, kuin tällä foorumilla.
Luvanvaraisessakin harrasteviestinnässä on ollut välillä mielenkiintoisia hetkiä varsinkin 3699 kHz LSB, jonka parhaat/pahimmat kommentit läheteeiin viime kesänä jopa yleisradiotaajuudella.

Kari J. Ansamaa.

Ansis

Lainaus käyttäjältä: Hansakse - maaliskuu 18, 2007, 03:00:16
Että luistelijoille/hiihtäjille on annettu lupa reuhata kentällä? Eikös latuja ole metsät täys ja jäähallejakin joka paikkakunnalla väh.5kpl.

Ei niille lupaa kentällä reuhaamiseen ole annettu, ainoastaan suljetulle kiitotielle. Mielestäni kuntalaisille pitää järjestää harrastepaikka myös kunnan omistamalle lentopaikalle, mikäli se ei liikaa rajoita lentotoimintaa.
Asiaa toisinpäin ajateltaessa saattaa lentotoiminta loppua, ja kentässä tulla ulkoilualue.

Muutaman edellisen vuoden ajan Nummelan lentopaikalla on harrastettettu oman kentän koneiden lentotoimintaa talviaikaan ehkä 3-5 kertaa talvessa ja sekin on onnistunut yllättävän hyvin kentän kontrolloimattoman ulkoilijaporukan huomioiden, eikä suurempia konflikteja ole syntynyt.

Nyttemmin kiitotien käytöllä virkistysalueena saatiin lentokentälle positiivisempi imago, sekä suurin osa kentällä ulkoilevista sille alueelle. Toki hommassa on vielä kehitysen varaa, mutta ehkä pieni nykäys mentiin eteenpäin.

Matkalentämisessä kannattaa aikuisten oikeasti ottaa etukäteen selville kohdepaikan olosuhteet, sehän käy vaikka koneessa yleensä olevalla radiolla radiopuhelimenhoitajakelpuutuksen luomalla taidolla lennonjohdon jaksolla. Ei se mielestäni vie ilmailijan vapautta.

My mind is willing, but purse is weak.

Ansis

Lainaus käyttäjältä: Mikko Sokero - maaliskuu 18, 2007, 09:34:15
Itse olen ollut lehtimies käytännössä pikkupojasta lähtien. Olin ensimmäisen kesän toimittajana kun oli 17-vuotias. Jotain tiedän viestinnästä minäkin. Tiedän ainakin, kuinka se menee pieleen ja epäonnistuu Wiion lakia noudattaen. Tässä kävi nyt niin.

En haluaisi millään jatkaa tätä keskustelua. Se on niin turhaa.

Ystävällisesti,

MS]


Olet aivan oikeassa, keskustelun jatkaminen lienee tarpeetonta.

Ehkä me aiheen läpi lukeneet nyt osaamme jatkossa kirjoitella fiksummin, kun tiedämme oikein lainkin, jonka mukaan se menee pieleen ;-)

Ei herneitä nenään,

Ansis


Mode laittattakoon lukkoon.


My mind is willing, but purse is weak.

Mikko Sokero

Juu, ei herneitä missään tapauksessa. Asiat saattavat olla joskus ristissä, eivät äijät...

Minä ainakin yritän olla jatkossa fiksumpi (siis fiksumpi kuin olen ollut aiemmin, en fiksumpi kuin muut). -_-

MS

Lainaus käyttäjältä: Ansis - maaliskuu 18, 2007, 09:50:31
Lainaus käyttäjältä: Mikko Sokero - maaliskuu 18, 2007, 09:34:15
Itse olen ollut lehtimies käytännössä pikkupojasta lähtien. Olin ensimmäisen kesän toimittajana kun oli 17-vuotias. Jotain tiedän viestinnästä minäkin. Tiedän ainakin, kuinka se menee pieleen ja epäonnistuu Wiion lakia noudattaen. Tässä kävi nyt niin.

En haluaisi millään jatkaa tätä keskustelua. Se on niin turhaa.

Ystävällisesti,

MS]


Olet aivan oikeassa, keskustelun jatkaminen lienee tarpeetonta.

Ehkä me aiheen läpi lukeneet nyt osaamme jatkossa kirjoitella fiksummin, kun tiedämme oikein lainkin, jonka mukaan se menee pieleen ;-)

Ei herneitä nenään,

Ansis


Mode laittattakoon lukkoon.




Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Ansis - maaliskuu 18, 2007, 09:18:28
Foorumi kirjoittelusta puheenollen, ei se siellä kolmannellakaan foorumilla oleva Pohjois-Pohjanmaan
ilmailuharrastajaa koskeva kirjoittelukaan kovin herrasmiesmäiseltä vaikuta, kuten valitettavasti on
nykyisin kaiken käyttäytymisen laita.

Kun kuppi kiehuu yli, niin se kiehuu. Ja eipä tuo keskustelu monen muunkaan osalta
ollut mitenkään asiallista. Nooh, meitä on moneksi... Whiski oli muuten erittäin
hyvää. Voitti 10-0 nettikinastelun B)

Jouni Laukkanen

Lainaus käyttäjältä: jkph - helmikuu 28, 2007, 18:38:21

EDIT: Hauskaa, kukaan ei kehtaa tunnustaa saati sitten arvostella puupääidioottien toimintaa... Jäljet johtaa kenties erääseen Malmilla toimivaan mustalaisten ultrailmailukerhoon joka vaihtelee koulutuskoneyksilöitään rivakkaan tahtiin.

Niin, palatakseni vielä asiaan moderaattorin ominaisuudessa: mitähän tämä viittaus mustalaisten ultrailmailukerhoon tarkoittaa?

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod