Ilma-alusrekisterin ylläpitomaksu

Aloittaja Aki Kylämaa, lokakuu 18, 2006, 12:32:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aki Kylämaa

Tipahti postiluukusta eilen ilma-alusrekisterin ylläpitomaksu. Oli oikeen lähetetty Valtiokonttorin kautta. Maksusta olin kyllä tietoinen, että se tulee vuoden alusta voimaa, mutta maksulappu näin vuoden lopussa oli yllätys.

Katsoin, että ilma-alusrekisterin mukaan vuoden alussa koneita oli kaikkiaan 1351 kpl. Joten pikaisesti laskien rekisterin ylläpito maksaa 81060 euroa (60 euroa / ilma-alus). Itse työn puolesta tietokantojen ja eri rekisterien kanssa toimineena, kuulostaa tuo summa vuoden tietokannan ylläpidosta kovalle. Tuon summan päälle tulee eri maksu operoinnista, joka lisäksi veloitetaan käyttäjiltä (omistajan muutokset jne.). Siis tuo reilu 81k euroa pitää vain sisällään itse ylläpidon, ei operointia.

Ilmailuhallinto siis ainakin tämän maksun osalta tekee aika hyvin voittoa. Kate on ainakin kohdallaan. Se lienee tarkoituskin?

Vaikka maksu ei ole kovin suuri, niin luulen, että tämän maksun myötä ilma-aluksia putoaa rekisteristä pois jonkin verran. Lähinnä niitä koneita, jotka ei lennä juuri ollenkaan.

Jani Pirinen

Taas joku on keksinyt hyvän tavan rahastaa!!!
Itse ainakin mietin pitkään maksanko ko.maksua!!!

viper

Kävin viikko sitten noutamassa postista rekisteröimistodistuksen ja täytyy kyllä sanoa, että kyseisen lapun hinta on jokseenkin sikamainen. Äkkiä voisi luulla, että 60 eurolla mitä tuo pelkkä rekisteröimistodostus maksaa kattaisi kevyesti kaikki kulut mitä ko. lapun tekemisestä tulee ja siitä, että tiedot kirjataan ylös, mutta ei rahastetaan lisää jostain ylläpidosta(3x30e) mitä ei oikeasti edes tarvitse tehdä  :thumbsup:   

taotao

On tainnu mennä markat ja eurot sekaisin:(
Olisi ehkä hyvä jos siirettäisiin kaikki ultrat liiton rekisteriin!
Noihan siinä aina käy kun on monopoli:(

SamiM

Huh huh mikä summa :o Otto-automaatitkin saavat kilpailijan, koskahan ilmailun viranomaiset kilpailutetaan? Ainakin organisointi on poskellaan kun jokaisesta ilma-aluksesta lähetetään lasku eri aikaan ja eri kuoressa. Laillisia ryöstöjä on monenlaisia mutta kuitenkin kiltisti maksamme mitä pyydetään että voidaan lentää laillisesti  :'(

Ansis

Ei tässä sentään ryöstöstä ole kysymys, ryöstössä täytyy olla väkivallan uhka.

Mutta kieltämättä jonkin verran otti pattiin maksaa jo kesällä myymästäni Experimental purjelentokoneestani rekisterin ylläpitomaksu. *******kynnys ylittyi jopa siinä määrin, että soitin kupongissa mainittuun numeroon johon ei kuitenkaan kukaan ehtinyt vastaamaan.
Kuitenkin muutaman tunnin päästä soitettiin takaisin ja kerrottiin maksun olevan määräyksen mukainen, koska olin ollut ilma-aluksen omistaja 01.01.2006.
Maksoin sitten kyseisen maksun.

Täytyy pikkuhiljaa alkaa uskomaan, että eurolla saa markan palvelun tai tuotteen.

My mind is willing, but purse is weak.

Jaska

Ei siinä Ansis auta muu, kuin käännä oma taksamittaris jo Euroaikaan. :thumbsup:

lamsah

Mitenköhän koneen saa esim ruotsin rekkariin ja kuinka paljon siitä tulee vaivaa/maksuja.... experimental koneen vois laittaa sitten ainakin IFR-kelpoiseksi jos jotain hyvää hakee  :lol:
T: Antti Kääriäinen

Tepsu

Jos ja kun suomalaiset maksut nousee täysin tappiin, niin miksipä ei, ei kait siihen oo mitään estettä? mut säästääkö sillä oikeasti sitten mitään..

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: lamsah - marraskuu 20, 2006, 12:37:54
Mitenköhän koneen saa esim ruotsin rekkariin ja kuinka paljon siitä tulee vaivaa/maksuja.... experimental koneen vois laittaa sitten ainakin IFR-kelpoiseksi jos jotain hyvää hakee  :lol:

Ruotsin maksut ovat enemmän kuin kaksinkertaiset meidän maksuihin verrattuna  :(

Tepsu

Kiitos tiedosta. Onneks polttoaine ei :-).. miksiköhän nää hinnat silti nousee tätä tahtia. Kai se on toi byrokraattinen EU..

pimattil

Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - marraskuu 22, 2006, 11:40:33
Ruotsin maksut ovat enemmän kuin kaksinkertaiset meidän maksuihin verrattuna  :(

Kun tietoa näyttää riittävän, niin on varmaan jokin käsitys Eestin maksuistakin? Varmasti nousussa EU:n myötä tulevaisuudessa eli vaikka tällä hetkellä tilanne siellä päin olisi hyvä, niin voi tulla sekin kannattamattomaksi ihan lähivuosina. Tai kun EU:ssa ollaan, niin miksikös sen rekisteröintimaan pitäisi olla edes naapurissa... Puola ja tulevaisuudessa ehkä joku Turkki tms. voisi olla ihan mielenkiintoisia vaihtoehtoja. Ja jos hyvin käy, niin jossain maassa rekisteripolitiikkakin (lue: ilma-aluksen tunnusten koko) on varmasti järkevämpää.
- Pirkka -

JPK1990

Pirauttakaa Tarjalle, tehkää adressi tai jotain, enhän minä muuten pääse ikinä lentämään ku maksuihin varaa edes bill gatessilla ja lamakin tulee...  >:D

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod