Onko experimental-kerho mahdollinen sääntöjen puitteissa?

Aloittaja Karoliina, syyskuu 22, 2006, 15:49:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karoliina

Hei,

Tuli mieleen että onko seuraava mahdollista Suomessa:
- kerho rakentaa (voiko kerho olla rakentaja?) experimental-koneen ja vuokraa sitä jäsenilleen samaan tapaan (=non-profit) kuin ultrakerhot vuokraavat
ultria? Ja jos tämä on mahdollista, voiko kerho ottaa samaan tapaan lisää jäseniä kuin ultrakerhot tekevät? Kouluttaahan
experimentaleilla ei tätänykyä ikävä kyllä saa, mutta onnistuisiko harrastelentäminen?

Lähinnä siis kysyn että onko sääntöjen puitteissa mahdollista, en sillä että olisiko tällainen harrastaminen muutoin
mahdollista niin että moni kommittoituisi samaan projektiin pitkäksi ajaksi sekä rahallisesti että ajallisesti.

Tämä on muunmuassa siksi mielenkiintoinen että koska ultra-kategoriaa jäytää painorajat ja sen semmoiset ongelmat ja
mielenkiintoisia koneita ei tahdo enään saada tuotua maahan (eli markkinoiden tarjonta, ostajien kysyntä ja säädökset eivät kohtaa kaikki yhtäaikaa, tai ainakin tuo keskimmäinen jää puuttumaan jos reunimmaiset täsmäävät), niin olisiko mahdollista vastaava toiminta PPL-lupakirjoilla ja harrasterakenteisilla koneilla jolloin tuo vaadittu 275 kg tyhjäpaino ei olisi rajoittamassa konevalintoja ja itse asiassa kategoria mahdollistaisi selvästikin ultria paremmat matkalentokonevalintamahdollisuudet.

t: Karoliina

Jouni Laukkanen

Tällaisiä lentokerhoja on ollut muutamia:
Polyteknikkojen IK
Tampereen IY
Jukolan Pilotit
Vaasan LK
Ilmasotakoulun LK
Kajaanin IK
Porin IK
Pilvien Huimapäät
Lahden IK
Mikkelin IY
Joensuun IK
Etelä-Pohjanmaan IK
jne. jne.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod