STOL lentoonlähtö ja lasku

Aloittaja Karoliina, kesäkuu 16, 2006, 17:33:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karoliina


Tuomas Kuosmanen

Lainaus käyttäjältä: Karoliina Salminen - kesäkuu 16, 2006, 17:33:41
...ei vaadi suurivastuksellista konetta välttämättä:

Ks.

http://www.tl-ultralight.cz/video/sting_up_down.mov

No mikäs ihme tuo on, sata heppaa ja kevyesti kuormattu ultra..? :-) Ihmehän se olisi jos tuo ei nousisi lyhyeltä matkalta..

//T


taotao

Kuten kaikki tietävät hevosvoimat myy mootoreita...mutta vääntö vie ne taivaalle..ei tohon sataaheppaa tarvita isohuiska ajaa sa´man asian ;D

http://www.culverprops.com/  kuten näkyy wolkkari riitää  ;D

JPK1990

kyllä ois jännää katottavaa jos tollanen ultra lähtis katapultista :D

merilasse

Silia Serenaadin aurinkokansi riittäisi.  :P

Karoliina

No sinänsähän kyse oli siitä että ilman että käytetään nousupotkuria joka aina kompromissaa matkanopeuden,
lyhyeltä lähteminen on mahdollista.

Tuolla isolla huiskalla varustetulla koneella ja volkkarilla voisi yrittää ajaa 220 km/h. Taitaisi tulla jo vaikeuksia 120 km/h yläpuolella.


taotao

Hih näkyy että nuorisolta on totuus päässyt unohtuu kaikkine uusine vempaiminee :)
Käyppä kurkkaa millainen potkuri oli esim DR1 ja millaiset oli suoritusarvot!
Norskit on siitä viksuja että niilä on perinteitä ja asiat ei pääse niin helposti unohtuu :)
Ne käyttääkin Rotaxseissa 3 tai jopa neljän alennusvaihteita :)

Tepsu

474 Dynamicissa onkin säätölapa potkuri.. kyllä on siinä vehkeessä ruutia ja ketteryyttyä varsinkin yksin lennettynä.. olisi varmaan kokemus perus cessna tai piper lentäjälle :-)

taotao

Nyyh mihinköhän se ultran perusajatus on hävinnyt vieläkin saa väristyksiä kun näkee vanhoja eyasyridereita ja weedhoppereita... mutta nykyään kaikki on kaupallista ja ihmisillä hirvee kiire paikasta toiseen :huh:
Ekalla ultrallani (OH-U001) pystyi lentää tunturissa ilman moottoria tosin eipä 10hp Valmetilla kovin häävisti kulkenut mutta alle 100m nousi ja laskeutui ;D Munkin painolla ;D
Kotipellolta

Petri Ahonen

Lainaus käyttäjältä: taotao - kesäkuu 21, 2006, 17:52:13
Nyyh mihinköhän se ultran perusajatus on hävinnyt vieläkin saa väristyksiä kun näkee vanhoja eyasyridereita ja weedhoppereita... mutta nykyään kaikki on kaupallista ja ihmisillä hirvee kiire paikasta toiseen :huh:
Ekalla ultrallani (OH-U001) pystyi lentää tunturissa ilman moottoria tosin eipä 10hp Valmetilla kovin häävisti kulkenut mutta alle 100m nousi ja laskeutui ;D Munkin painolla ;D
Kotipellolta

Niin, no, ei kaikilla ole kiire... Odotan yhä lottovoittoa niin pääsisin ilmaan (mm) tämmöisellä... ;)
http://www.newairbike.com/en/airbike.htm

taotao

Hauska laite Fisserin sivuilla Muistaakseni Lair Lind rakentaa samanlaista ;) Pidän vieläkin Fisherin koneista :) ne kun on mielestäni suunniteltu aikalailla vasta alkajille
ja sietävät pieniä rakennusvirheitä! kohtuu helppoja rakentaa jos ei lähde tekee muutoksia :)

Jari Kaija

#11
Lainaus käyttäjältä: taotao - kesäkuu 21, 2006, 22:36:10

...ne kun on mielestäni suunniteltu aikalailla vasta alkajille ja sietävät pieniä rakennusvirheitä! kohtuu helppoja rakentaa jos ei lähde tekee muutoksia :)


Johtui tuosta mieleeni, että nuo kuvissa näkyvät "NewAirbiket" taitavat olla valmiiksi hitsatulla putkirungolla
myytäviä rakennuskittejä. Yksi mikä varmasti jarruttaa ihmisten koneenrakentelua on hitsaushommelit.
Ymmärrän itse erittäin hyvin, että kun henkipolo on kyseessä, niin taitavasta "kapakkahitsarista" tulee
hetkessä vain kaasupullon kantaja, kun ruvetaan tosissaan hitsaamaan lentokoneen osia.

Asian ei kuitenkaan tarvitsisi olla näin. Käytetyt hitsilaitteet (TIG) eivät aivan hunajaa maksa ja uusia
Millereitäkin saa edullisesti verrattuna suomen hintoihin. Tuon taidon oppiminen ei vaadi juuri muuta,
kuin aikaa ja kärsivällisyyttä. Avuksi tietenkin kannattaa alussa pyytää "ammattihitsaria", joka kertoo
homman jujut. Sauman ulkonäkö on alussa mitä on. Lisäainettakin tungetaan enemmän kuin tarvitaan.
Näistäkään kumpikaan asia ei haittaa mitään, kunhan itse hitsipalon tunkeuma/yhteensulaminen
hitsattavan materiaalin kanssa on riittävä, eikä hitsissä esiinny halkeamia, reikiä tahi "sienimäisyyttä".
Tuo "sienimäisyyskin" (hitsi pitää sisällään kaasukuplia)  syntyy vain ja ainoastaan sen vuoksi, ettei
ole poistettu rasvoja, paskoja, maaleja jne materiaalista & lisäainelangasta, tai menty harjaamaan
messinki/pronssiharjalla teräsharjan sijasta.

Koepalojen hitsailu, auki sahaaminen, vasaralla littuun lyöminen on oikeastaan aika terapeuttista puuhaa  ::)

Pullasorsa

Lainaus käyttäjältä: Petri Ahonen - kesäkuu 21, 2006, 22:09:44
Lainaus käyttäjältä: taotao - kesäkuu 21, 2006, 17:52:13
Nyyh mihinköhän se ultran perusajatus on hävinnyt vieläkin saa väristyksiä kun näkee vanhoja eyasyridereita ja weedhoppereita... mutta nykyään kaikki on kaupallista ja ihmisillä hirvee kiire paikasta toiseen :huh:
Ekalla ultrallani (OH-U001) pystyi lentää tunturissa ilman moottoria tosin eipä 10hp Valmetilla kovin häävisti kulkenut mutta alle 100m nousi ja laskeutui ;D Munkin painolla ;D
Kotipellolta

Niin, no, ei kaikilla ole kiire... Odotan yhä lottovoittoa niin pääsisin ilmaan (mm) tämmöisellä... ;)
http://www.newairbike.com/en/airbike.htm
Tuollaisen airbiken kun saisi kellukkeilla, niin tunturijärvien rautu kuolisi nopeasti sukupuuttoon! ;)

merilasse

Biken saa kellukkeilla. Katso "galery":n lopusta  ;)

Pullasorsa

Huomasin sen heti viestin kirjoittamisen jälkeen. Näyttää hyvältä, eli pahalta! :)

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod