Ilmailufoorumi > Ultrakevyet

S....nan puupäät

<< < (4/5) > >>

Ansis:

--- Lainaus käyttäjältä: Mikko Sokero - Maaliskuu 17, 2007, 21:04:30 ---Alkukertomus oli niin raflaava, että tuskinpa satunnaisena vierailijana olisin juuri muuta voinut sanoa kuin sen minkä sanoin. Säestin, koska oletin tarinan tapahtuneen alkuperäisen kertomuksen mukaisesti. Jälkeenpäin tuli uutta tietoa ja toisen osapuolen kertomus toi jutun oikeaan valoon.

Sellaista elämä on. Ei tosiaankaan aina oikein reilua.

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä Mikko Sokero, milloin kumottiin alkuperäinen kertomus? Jälkeenpäin siihen tuli toinen tapahtumakuvaus, joka oli ilmeisesti liian raju? Ilkka Terttusen oma kertomus antoi onneksi hänen näkemyksensä asiasta sekä lisäsi tuskaa. Siis eikö mielestäsi suomessa ole muita valkosinisiä Ikaruksia? Itsekin olen lentänyt monella.

(Ilmailu)Foorumi kirjoittelusta puheenollen, ei se siellä kolmannellakaan foorumilla oleva Pohjois-Pohjanmaan ilmailuharrastajaa koskeva kirjoittelukaan kovin herrasmiesmäiseltä vaikuta, kuten valitettavasti on nykyisin kaiken käyttäytymisen laita. Olen ollut mukana sekä lupavapaassa- että luvanvaraisessa viestinnässä vuodesta ~1984, ja lupavapaassa alkoi olla jo tuolloin mukana epäasillisempaa käytöstä, kuin tällä foorumilla.
Luvanvaraisessakin harrasteviestinnässä on ollut välillä mielenkiintoisia hetkiä varsinkin 3699 kHz LSB, jonka parhaat/pahimmat kommentit läheteeiin viime kesänä jopa yleisradiotaajuudella.

Kari J. Ansamaa.

Mikko Sokero:
Alkuperäinen ja myöhemmin lähetetty tarkentava kertomus poikkeavat tyyliltään ja sanomaltaan oleellisesti toisistaan. Suomen kieli mahdollistaa käsittämättömän hienolla tavalla saman asian kertomisen LIKI samalla tavalla mutta vaikutelma on aivan toinen. Tähän sopii esimerkki vanhasta lokikirjajutusta: laivan lokikirjaan piti merkitsemän aina kaikki poikkeava. Nokkela pursimies ei ollut hyvissä väleissä kapteenin kanssa, joten hän kirjoitti lokikirjaan "kapteeni oli tänään selvin päin". Kapteeni saattoi olla selvin päin vaikkapa 360 päivää vuodessa, mutta kun vain yhtenä päivänä kirjataan todellisuus, tulee vaikutelmaksi juuri päinvastainen.

En ole "kumonnut" alkuperäisen kirjoituksen tapahtumakuvausta. Jälkeenpäin tullut kirjoitus toi selityksen tapahtuneeseen tai sen mahdolliseen erheelliseen tulkintaan.

Minun kirjoitukseni on tässä aivan sivujuonne. Nyt tiedän, kuinka tulee suhtautua tunteenomaisiin kirjoituksiin. Kannattaa nukkua yön, tai jopa kahden, yli. Voipa jättää kirjoittamattakin kokonaan. Jos olisin jättänyt kirjoittamalla taivasteluni, joka olisi ollut viisasta, ei tätäkään keskustelua tarvitsisi käydä.

Itse olen ollut lehtimies käytännössä pikkupojasta lähtien. Olin ensimmäisen kesän toimittajana kun oli 17-vuotias. Jotain tiedän viestinnästä minäkin. Tiedän ainakin, kuinka se menee pieleen ja epäonnistuu Wiion lakia noudattaen. Tässä kävi nyt niin.

En haluaisi millään jatkaa tätä keskustelua. Se on niin turhaa.

Ystävällisesti,

MS

--- Lainaus käyttäjältä: Ansis - Maaliskuu 18, 2007, 09:18:28 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Mikko Sokero - Maaliskuu 17, 2007, 21:04:30 ---Alkukertomus oli niin raflaava, että tuskinpa satunnaisena vierailijana olisin juuri muuta voinut sanoa kuin sen minkä sanoin. Säestin, koska oletin tarinan tapahtuneen alkuperäisen kertomuksen mukaisesti. Jälkeenpäin tuli uutta tietoa ja toisen osapuolen kertomus toi jutun oikeaan valoon.

Sellaista elämä on. Ei tosiaankaan aina oikein reilua.

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä Mikko Sokero, milloin kumottiin alkuperäinen kertomus? Jälkeenpäin siihen tuli toinen tapahtumakuvaus, joka oli ilmeisesti liian raju? Ilkka Terttusen oma kertomus antoi onneksi hänen näkemyksensä asiasta sekä lisäsi tuskaa. Siis eikö mielestäsi suomessa ole muita valkosinisiä Ikaruksia? Itsekin olen lentänyt monella.

(Ilmailu)Foorumi kirjoittelusta puheenollen, ei se siellä kolmannellakaan foorumilla oleva Pohjois-Pohjanmaan ilmailuharrastajaa koskeva kirjoittelukaan kovin herrasmiesmäiseltä vaikuta, kuten valitettavasti on nykyisin kaiken käyttäytymisen laita. Olen ollut mukana sekä lupavapaassa- että luvanvaraisessa viestinnässä vuodesta ~1984, ja lupavapaassa alkoi olla jo tuolloin mukana epäasillisempaa käytöstä, kuin tällä foorumilla.
Luvanvaraisessakin harrasteviestinnässä on ollut välillä mielenkiintoisia hetkiä varsinkin 3699 kHz LSB, jonka parhaat/pahimmat kommentit läheteeiin viime kesänä jopa yleisradiotaajuudella.

Kari J. Ansamaa.

--- Lainaus päättyy ---

Ansis:

--- Lainaus käyttäjältä: Hansakse - Maaliskuu 18, 2007, 03:00:16 ---Että luistelijoille/hiihtäjille on annettu lupa reuhata kentällä? Eikös latuja ole metsät täys ja jäähallejakin joka paikkakunnalla väh.5kpl.

--- Lainaus päättyy ---

Ei niille lupaa kentällä reuhaamiseen ole annettu, ainoastaan suljetulle kiitotielle. Mielestäni kuntalaisille pitää järjestää harrastepaikka myös kunnan omistamalle lentopaikalle, mikäli se ei liikaa rajoita lentotoimintaa.
Asiaa toisinpäin ajateltaessa saattaa lentotoiminta loppua, ja kentässä tulla ulkoilualue.

Muutaman edellisen vuoden ajan Nummelan lentopaikalla on harrastettettu oman kentän koneiden lentotoimintaa talviaikaan ehkä 3-5 kertaa talvessa ja sekin on onnistunut yllättävän hyvin kentän kontrolloimattoman ulkoilijaporukan huomioiden, eikä suurempia konflikteja ole syntynyt.

Nyttemmin kiitotien käytöllä virkistysalueena saatiin lentokentälle positiivisempi imago, sekä suurin osa kentällä ulkoilevista sille alueelle. Toki hommassa on vielä kehitysen varaa, mutta ehkä pieni nykäys mentiin eteenpäin.

Matkalentämisessä kannattaa aikuisten oikeasti ottaa etukäteen selville kohdepaikan olosuhteet, sehän käy vaikka koneessa yleensä olevalla radiolla radiopuhelimenhoitajakelpuutuksen luomalla taidolla lennonjohdon jaksolla. Ei se mielestäni vie ilmailijan vapautta.

Ansis:

--- Lainaus käyttäjältä: Mikko Sokero - Maaliskuu 18, 2007, 09:34:15 ---Itse olen ollut lehtimies käytännössä pikkupojasta lähtien. Olin ensimmäisen kesän toimittajana kun oli 17-vuotias. Jotain tiedän viestinnästä minäkin. Tiedän ainakin, kuinka se menee pieleen ja epäonnistuu Wiion lakia noudattaen. Tässä kävi nyt niin.

Ystävällisesti,

MS]

Olet aivan oikeassa, keskustelun jatkaminen lienee tarpeetonta.

Ehkä me aiheen läpi lukeneet nyt osaamme jatkossa kirjoitella fiksummin, kun tiedämme oikein lainkin, jonka mukaan se menee pieleen ;-)

Ei herneitä nenään,

Ansis

Mode laittattakoon lukkoon.

--- Lainaus päättyy ---

Mikko Sokero:
Juu, ei herneitä missään tapauksessa. Asiat saattavat olla joskus ristissä, eivät äijät...

Minä ainakin yritän olla jatkossa fiksumpi (siis fiksumpi kuin olen ollut aiemmin, en fiksumpi kuin muut). -_-

MS

--- Lainaus käyttäjältä: Ansis - Maaliskuu 18, 2007, 09:50:31 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Mikko Sokero - Maaliskuu 18, 2007, 09:34:15 ---Itse olen ollut lehtimies käytännössä pikkupojasta lähtien. Olin ensimmäisen kesän toimittajana kun oli 17-vuotias. Jotain tiedän viestinnästä minäkin. Tiedän ainakin, kuinka se menee pieleen ja epäonnistuu Wiion lakia noudattaen. Tässä kävi nyt niin.

Ystävällisesti,

MS]

Olet aivan oikeassa, keskustelun jatkaminen lienee tarpeetonta.

Ehkä me aiheen läpi lukeneet nyt osaamme jatkossa kirjoitella fiksummin, kun tiedämme oikein lainkin, jonka mukaan se menee pieleen ;-)

Ei herneitä nenään,

Ansis

Mode laittattakoon lukkoon.

--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus päättyy ---

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta