Tuoreimmat viestit

#1
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - tänään kello 00:34:56
Lainaus käyttäjältä: Aki Suokas - eilen kello 09:14:09
Lainaus käyttäjältä: teacdance - maaliskuu 26, 2024, 13:15:40Pitääkö ulkopuollella olla kahva myöskin vai riittääkö jos jollain avaimella saapi auki?

Mieti onnettomuustilannetta. Pelastaja paikalla, kone saattaa syttyä.  Miten hän pääsee lukitun kuomun avaamaan, ja vetämään sinut pois.

Avain kun on pilootin taskussa!


Jep juuri näin.. jossain vain näjin että oli toteutettu niin???
#2
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä Aki Suokas - eilen kello 09:14:09
Lainaus käyttäjältä: teacdance - maaliskuu 26, 2024, 13:15:40Pitääkö ulkopuollella olla kahva myöskin vai riittääkö jos jollain avaimella saapi auki?

Mieti onnettomuustilannetta. Pelastaja paikalla, kone saattaa syttyä.  Miten hän pääsee lukitun kuomun avaamaan, ja vetämään sinut pois.

Avain kun on pilootin taskussa!
#3
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - maaliskuu 27, 2024, 16:08:20
Nämät lehtisen ja xnl ideat pitää kahlata illalla läpi
#4
Myydään / Lycoming sylintereitä
Viimeisin viesti käyttäjältä teemu - maaliskuu 27, 2024, 15:52:18
Lycoming sylinterisarja.
LW 12416, peruskorjauksen jälkeen lentänyt 130 h

0400 891965
#5
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä Niko Lamberg - maaliskuu 27, 2024, 14:54:53
Näköjään parikin henkilöä on jakanut Vansin RV-7:n piirrustuksia nettiin PDF-tiedostoina. Tämä ei liene ihan sallittua, joten en viitsi jakaa suoria linkkejä, mutta löytyy ihan googlettamalla "vans aircraft DWG 48".

Piirroksissa DWG 48 ja DWG 49 on tip-up-kuomun lukitusmekanismin piirrokset, jos niistä on apua ideoinnissa.

Niko
#6
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä P.Lehtinen - maaliskuu 27, 2024, 08:52:31
DV20 Katanassa on molemmin puolin salvat joista menee runkoon eteen ja taakse tangot jotka lukitsee kabiinin. Salvat on yhdistetty vaijerilla kabiinin raamissa jolloin ne saa auki yhdestä pisteestä. Kuvaa ei just nyt ole mutta periaate.
#7
Moottorit / Vs: Vanhan odotusta
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - maaliskuu 27, 2024, 07:00:05
Martti. Martti.
Mihin mittaan se piiverin siipimuutos sulla ehtikään?
Onko värkit vielä tallella?
Saisko siitä sen piiverin riihen orsille tuleville polville ihmeteltäväksi
Ilmoita tilanne, katsotaan onko järkeä vaikka yrittää.
#8
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - maaliskuu 26, 2024, 21:39:52
Tuossa ilmeisesti vain yksi salpa mikä lukitsee kuomun gazailessa on suunnittelia suunnitellut siihen 4kpl salpoja sisäpuolelle vähän hidastaa hommaa
#9
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä Rupeli - maaliskuu 26, 2024, 20:30:25
Tuolta löytyy Eurostarin kuomun lukitusmalli, kirjan loppuosalla.

 https://www.ssik.fi/wp-content/uploads/2013/12/Lentoksikirja-EuroStar.pdf
#10
Ultrakevyet / Vs: Kellukkeet
Viimeisin viesti käyttäjältä Dick Gylfe - maaliskuu 26, 2024, 17:35:45
Valitettavasti koronapandemia pysäytti myös Full Lotuksen valmistuksen erittäin pitkäksi aikaa, ja työntekijät hakeutuivat muihin töihin/ammatteihin, eikä tuotantoa sen vuoksi ole saatu järkevästi käyntiin pandemian jälkeen. Toivon mukaan tuotanto kuitenkin vielä alkaa uudestaan jossain vaiheessa.

Varaosia on kuitenkin suhteellisen hyvin saatavissa, ja meiltäkin löytyy suoraan varastosta FL 1220 ja FL 1260 kellukkeiden sisäpusseja!

Oy DG-Products Ab
Dick Gylfe
kevytilmailu.com
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod